نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی:

از دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر حمایت ویژه خواهیم داشت

بوشهر (پانا) - نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت از دانشگاه فرهنگیان استان حمایت ویژه خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۳۷۹۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
از دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر حمایت ویژه خواهیم داشت

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر را متعلق به کل استان می دانیم اگرچه در مرکز استان واقع شده است.

غلامحسین کرمی گفت: در این راستا اعلام می کنیم که در کنار سایر نمایندگان استان همواره از این دانشگاه حمایت ویژه خواهیم داشت و به نوبه خود این آمادگی را داریم که در پیگیری امورات دانشگاه کوشا باشیم.

کرمی بیان کرد: پیشنهاد می کنم تا قبل از توزیع اعتباراتی که تحت نظارت نمایندگان انجام می شود، نشستی با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشته باشید تا از این محل اعتباری به دانشگاه فرهنگیان استان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد دوم ما این است که نشستی نیز با حضور مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان با وزیر آموزش و پرورش داشته باشیم که هماهنگی با وزیر را خود ما انجام خواهیم داد و از وی در زمینه هیات علمی درخواست مساعدت ویژه خواهیم داشت.

کرمی خاطرنشان کرد: از شما می خواهم حال که نظر همه مسئولان بر تقویت دانشگاه فرهنگیان متمرکز است و مقام معظم رهبری نیز عنایت و تاکید ویژه به این دانشگاه دارند، مرکز تربیت معلم خورموج حتی با یک رشته دوباره راه‌اندازی شود؛ چرا که در شهرستان دشتی برای این مهم شرایط مناسب است و حال که کشور با کمبود معلم مواجه است، ضرورت دارد تا دوباره مراکز سابق تربیت معلم احیا شوند و الان فرصت مناسبی برای این امر است.

رئیس دانشگاه در نشست با نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح وضعیت دانشگاه و دستاوردهای سال گذشته تاکنون اظهار کرد: با تلاش های شبانه روزی و ایثارگرانه همکاران در پردیس ها خوشبختانه امروز دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نسبت به سایر دانشگاه های فرهنگیان کشور در ابعاد مختلف پیشرفت چشمگیری داشته و کسب رتبه نخست کشوری در اجرای مفاد رهنامه 40 ماده ای دانشگاه فرهنگیان گواهی بر این مدعاست.

رضا درویشی با اشاره به برخی کمبودهای دانشگاه در حوزه زیرساختی بیان کرد: در حوزه عمرانی نیز در سال گذشته بهسازی کف ساختمان اداری آموزشی پردیس بنت الهدی صدر بوشهر پس از 33 سال در مدت کمتر از یک ماه صورت گرفت.

درویشی گفت: طبقه سوم خوابگاه شهدای دانشجو پردیس علامه طباطبایی نیز به صورت کامل از کف ساختمان تا سقف آن به همراه نصب کمد دیواری جدید و تجهیزات کلاسی کلاس های درس پردیس بنت الهدی نیز نوسازی شد و تجهیزات سرمایشی آشپزخانه این پردیس و صنعتی شدن آشپزخانه آن نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: پس از یکسال تلاش بی وقفه مجوز احداث ساختمان آموزشی پردیس علامه طباطبایی اخذ شد که در حال حاضر حدود 10 میلیارد تومان اعتبار برای آن محقق شده است.

درویشی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از میان برنامه های ملی دانشگاه فرهنگیان 4 برنامه آن در استان بوشهر به نحو احسن به گفته خود مدیران دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

درویشی گفت: در حوزه علمی نیز سال گذشته حوزه پژوهش ما مقام چهارم کشوری را کسب کرد و در جشنواره برتر تدریس منطقه 7 دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر توانست مقام نخست را کسب کند.

درویشی تاکید کرد: وضعیت هیات علمی دانشگاه ما در حال ارتقا است و به دنبال راه اندازی رشته ارشد در دانشگاه هستیم و امیدواریم با همکاری شما و رایزنی در سطح کشوری این مهم محقق شود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه زیرساختی با مشکلات بسیاری در دانشگاه مواجه هستیم.

حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی گفت: در حالی که تعداد دانشجویان ما حدود 1400 نفر است، زیرساخت پذیرش زیست بوم دانشگاه نصف این مقدار بوده و تنها شرایط را برای حضور دانشجویان مدیریت کرده ایم.

حسینی بیان کرد: این موضوع قطعا مسائل آموزشی، فرهنگی را در دانشگاه دچار چالش می کند و این در حالی است که دانشگاه فرهنگیان زیست محور است و دانشگاه الزام به تامین خوابگاه دارد و دانشجو باید در خوابگاه حضور شبانه روزی داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای اینکه در یک افق ده ساله بتوانیم همه زیرساخت ها را در دانشگاه داشته باشیم نیازمند همکاری، پیگیری، حمایت و مشارکت همه مسئولان و دستگاه های اجرایی استان برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان استان بوشهر هستیم.

حسینی گفت: در این صورت قطعا آینده استان خود در زمینه تامین نیروی انسانی و حتی استان های همجوار را می توانیم تامین کنیم و در این مسیر نیازمند همراهی شما نمایندگان مردم استان در مجلس هستیم و اینکه در کنار مسائل حوزه انتخابیه مسائل استانی را نیز پیگیر هستید قابل تقدیر است.

معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: دانشگاه در حوزه زیرساختی و امکانات آموزشی دچار کمبودهایی است که امیدواریم مسئولان در این زمینه دانشگاه را یاری رسان باشند.

اکبر شیخیانی با تقدیر از همکاری نماینده دشتی و تنگستان در همراهی و همکاری با این دانشگاه در سطح ملی و استانی بیان کرد: امیدواریم که نماینده دشتی و تنگستان بتواند در حل مشکلات دانشگاه با پیگیری ویژه اعتباراتی را در راستای کاستن از کمبودهای دانشگاه در حوزه های مختلف جذب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار