رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

سنجش سلامت جسمانی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از ضروریات ثبت نام است

مشهد (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت سنجش سلامت جسمانی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از ضروریات ثبت‌نام است که کمک بسیاری به روند آموزش دارد و با مداخله به‌‌هنگام از افت تحصیلی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی جلوگیری خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سلامت جسمانی دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان از ضروریات ثبت نام است

حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در بازدید از پایگاه های تخصصی و اولیه با آزمونگران و والدین گفتگو کرد و ضمن عرض خداقوت به عوامل این پایگاه از نزدیک در جریان مراحل سنجش و کیفیت انجام‌ کار قرار‌ گرفت و در روند این بازدید اظهار کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان امسال نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است. امسال خانواده‌ها با ورود به سامانه my.medu.ir و انجام احراز هویت بدون مراجعه به مدرسه می‌توانند ثبت‌نام سنجش را انجام دهند.

وی گفت: سنجش سلامت جسمانی دانش آموزان بدو ورود به دبستان از ضروریات ثبت نام است که کمک بسیاری به روند آموزش دارد و با مداخله به‌هنگام از افت تحصیلی دانش آموزان در طول سال تحصیلی جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان دقت در تشخیص، بسیار حائز اهمیت است، چرا که سرنوشت یک‌ نوآموز مشخص می شود، به همین دلیل می بایست در ارزیابی و تشخیص نهایت دقت را داشته باشیم تا آینده خوبی برای این عزیزان رقم بخورد.

طریفی حسینی گفت: در حقیقت دانش‌آموز، اول سنجش را انجام می‌دهد و بعد ثبت‌نام کلاس اولی‌ها انجام می‌شود. همچنین نحوه پرداخت هزینه سنجش در سال گذشته در پایگاه‌ها از طریق دستگاه پوز بود؛ اما در حال حاضر از طریق درگاه الکترونیکی است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: یکی از مزایای ایجاد سامانه جامع یکپارچه، هوشمند و چند سطحی سنجش، اطلاع اولیا از وضعیت دانش‌آموزان خواهد بود. به‌طوری‌که قبلاً خانواده‌ها در جریان نتایج سنجش قرار نمی‌گرفتند و اگر دانش‌آموز مشکلی داشت از آن مطلع نمی‌شد؛ اما در این سامانه برای خانواده‌ها دسترسی به پروفایل دانش‌آموزی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از طریق نیم رخی که از ویژگی های جسمانی و روانی، نیازها،مشکلات و استعدادهای دانش آموزان در فرایند سنجش به دست می‌آوریم، می‌توانیم برنامه ریزی دقیق آموزشی و پرورشی متناسب با ویژگی ها و نیازهای آنها طراحی و دنبال کنیم.

طریفی در پایان گفت: تشخیص و مداخله به‌هنگام در سنین طلایی رشد دانش آموزان را از دیگر اهداف این طرح دانست و افزود: شناسایی گروه‌های هدف در سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز از دیگر اهداف این طرح است که بر اساس آن یک جای دهی و گزینش مناسب در نظام آموزشی در دانش آموز اتفاق می افتد تا خدمات متناسب با شرایط و ویژگی های او را ارائه کنیم.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار