در گفتگو با کارشناس سازمان دانش‌آموزی مطرح شد:

مجلس دانش‌آموزی بستری برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آینده است

تهران (پانا) - کارشناس سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد مجلس دانش‌آموزی بستری برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آینده است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی بستری برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آینده است

مجلس دانش‌آموزی به عنوان فضایی گسترده و ملی، سال هاست که به بستری برای بازگویی مشکلات دانش آموزان توسط نمایندگان آنها تبدیل شده است که علاوه بر آن بر اهداف دیگری همچون آینده محوری و مسئولیت پذیری دانش آموزان توجه دارد.

عباس کیوانلو، کارشناس سازمان دانش آموزی شهر تهران، درباره محیط و بستری برای بازگویی مشکلات دانش آموزان گفت: بهترین بستر برای بازگویی مشکلات دانش آموزان شورای دانش آموزی است. زیرا هر ساله در تمامی مدارس کشور، انتخاباتی صورت می گیرد که به شورای دانش آموزی هر مدرسه ارتباط دارد. زیرا دانش آموزان منتخبی که برای این شورا انتخاب می شوند، نمایندگان دانش آموزان هستند. همچنین ارتباط مستمر این منتخبان با کادر اجرایی و کادر دبیران مدرسه بسیار موثر است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در رده ای بالاتر مجلس دانش آموزی در اختیار دانش آموزان منتخب است که اهداف بسیار مناسب و بلند مدتی از جمله مسئولیت پذیری، تعاون، همکاری، همفکری و بهره گیری از نظرات دانش آموزان برای بهبود قوانین موجود در عرصه دانش آموزی و تقویت روحیه خودباوری را داراست.

کیوانلو درباره اهداف و برنامه های سازمان دانش آموزی برای ورود دانش آموزان به مجلس دانش آموزی گفت: برنامه سازمان دانش آموزی برای مجلس دانش آموزی نیز گسترده است. برنامه هایی همچون برقرای جلسات متعدد با مجلس دانش آموزی، همفکری و ایجاد تغییر و البته استفاده از نظرات و پیشنهادات دانش آموزان منتخب مجلس دانش آموزی برای برگزاری مراسم های پرورشی سازمان دانش آموزی، از جمله برنامه هایی است که سازمان دانش آموزی در این راستا تدوین کرده است.

وی در پایان گفت: مجلس دانش آموزی محیطی امن و شاداب است که دانش آموزان را برای حضور در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که قرار هست در آینده وارد آن شوند، آماده می کند.

خبرنگار دانش آموز: رادوین مقیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار