افزایش توان درمانی و لجستیکی هلال‌احمر ایران در ایام اربعین امسال

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال‌احمر از افزایش توان امدادی، بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در اربعین و در خاک ایران و عراق خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش توان درمانی و لجستیکی هلال‌احمر ایران در ایام اربعین امسال

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه ستاد اربعین که با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی دخیل و خدمات رسان در مدیریت راهپیمایی بزرگ اربعین برگزار شد، گفت: در داخل کشور برای اربعین فقط در حوزه امداد و نجات مشغول به فعالیت هستیم و اگر وزارت بهداشت به کمکی نیاز داشته باشد، هلال‌احمر در کنار این وزارتخانه است اما در داخل خاک عراق، مسئولیت بهداشت و درمان و همچنین امداد و نجات زائران بر عهده هلال احمر است.

وی افزود: سال گذشته ۶ اصل ترویج فرهنگ اربعین، نظم و امنیت، مردم‌محوری، تسهیل‌گری، مدیریت انتظارات، هماهنگی، رعایت سنت‌ها و ارزش‌های دولت و ملت عراق را در عملیات اربعین مد نظر داشتیم.

کولیوند با اشاره به اینکه هلال‌احمر ایران در مدیریت تجمعات انبوه به خوبی عمل کرده است، تاکید کرد: مدیریت تجمعات انبوه در اربعین کار دشواری است و برنامه‌ریزی دقیق و تدوین پروتکل‌های بهداشتی و درمانی در این حوزه با توجه به شرایط برگزاری این مراسم ازجمله زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی کشور عراق، گرمای هوا در این کشور، حضور زائران از کشورها و ملیت‌های مختلف و … بسیار ضروری است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه با تاکید بر افزایش توان امدادی و درمانی این جمعیت در عملیات اربعین بیان کرد: سال گذشته ۵۰ مرکز برای عملیات بهداشت و درمان در شهرهای کربلا، نجف و سامرا و همچنین ۵ بیمارستان صحرایی و ثابت داشتیم که امسال این میزان با توجه به پیش‌بینی استقبال زائران بیشتری از راهپیمایی، افزایش پیدا می‌کند.

کولیوند افزود: سال گذشته ۶ دستگاه اتوبوس-آمبولانس و ۵۰ دستگاه آمبولانس داشتیم، امسال این تعداد به ۸ دستگاه اتوبوس-آمبولانس و ۸۰ دستگاه آمبولانس در مراسم اربعین افزایش می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار