رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران:

مهارت‌آموزی و کارآفرینی یکی از اولویت‌های اصلی نظام آموزش و پرورش است

ساری (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران گفت هزینه کردن در هنرستان ها نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده کشور و مهارت‌آموزی و کارآفرینی یکی از اولویت‌های اصلی نظام آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مهارت‌آموزی و کارآفرینی یکی از اولویت‌های اصلی نظام آموزش و پرورش است

سید سروش ساداتی جمالی در آیین افتتاح کارگاه مهارت آموزی هنرستان شهید حسینی تنکابن ضمن تقدیر از عوامل این هنرستان در ایجاد این کارگاه گفت: مهارت‌آموزی و آموزش حرفه‌ای خاص با توجه به شرایط افراد در نظام‌های آموزشی پیشرفته جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش‌آموزان نمی‌تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند، چرا که باید دارای حرفه‌ای باشند تا در بازار کار مشغول به کار شوند.

ساداتی بیان کرد: با توجه به نیاز جامعه به حرفه های مختلف که امری بدیهی است باید دانش آموزان را با مقدمات و اهمیت رسیدن به شغل و ارزش کار و فعالیت در اجتماع آشنا کرد، زیرا ادامه حیات اجتماع و پیشرفت جامعه ای که دانش آموزان در آن زندگی می کنند بستگی به شغل سازنده و مفید دارد.

وی توجه به حرفه آموزی دانش آموزان استثنایی را از مهمترین اهداف دوره های تحصیلی دانست و اظهار کرد: آموزش همراه با تولید و تدوین سند توسعه آموزش های فنی حرفه ای و کارآفرینی از دیگر برنامه های در دست اجرای آموزش و پرورش استثنایی در حوزه مهارت آموزی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: صرف کردن منابع در امر آموزش و پرورش نه هزینه‌ بلکه بزرگترین و پرثمرترین سرمایه‌گذاری است که می‌تواند آینده کشور را تضمین کند؛پیشرفت کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش و توسعه مهارت‌آموزی بوده و اینجاست که عدالت آموزشی اهمیت واقعی خود را نشان می‌دهد.

جمالی ضمن اشاره به این موضوع که ۷۰ درصد محتواهای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی مهارتی است؛ اظهار کرد: مهارت آموزی و فرهنگ کارآفرینی باید از دوران دانش‌آموزی آغاز و نهادینه شود.

ساداتی گفت: در کنار آموزش های نظری، آموزش عملی و مهارتی ضروری است که با ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین هنرآموزان هنرستان این مهم را یک اصل در راستای اشتغال پایدار در جامعه معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: نظام آموزشی باید با همکاری و هم افزایی دیگر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی به توانمندسازی افراد در جهت دستیابی به آموزش‌های متناسب با چارچوب‌های تعیین شده و نیاز بازار کار استان اهتمام ورزد.

جمالی ادامه داد: امروزه جمعیت زیادی از دانش‌آموختگان مدارس و حتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت لازم نتوانسته‌اند جذب بازار کار شوند و نبود مهارت لازم برای کسب و کار، حلقه مفقوده برای اشتغال جوانان بوده است؛ دغدغه‌ای که آموزش و پرورش با شناخت دقیق آن تلاش دارد تا برای رفع آن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه کردن در هنرستان ها نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور است افزود: مهارت آموزی و کارآفرینی یکی از اولویت های اصلی نظام آموزش و پرورش است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به شعار سال بیان کرد: رشد تولید دارای اهمیت ویژه ای است که در راستای تحقق آن باید گام های موثر برداشته شود که مقوله مهارت آموزی از مهمترین آنهاست.

در حاشیه افتتاح، بازدید از کلاس های آموزشی، مهارتی و گلخانه صورت گرفت. همچنین مسائل و موضوعات آموزشی، مهارتی، فضای آموزشی و مشکلات و نیازهای هنرستان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

همچنین تجهیزاتی از قبیل دستگاه عصاره گیری گیاهان دارویی، خشک کن سبزی ها و میوه ها، فر گاز ویژه پخت شیرینی، دستگاه آسیاب، یخچال فریز و چرخ گوشت برای کارگاه فوق برنامه مهارتی با تأمین اعتبار از سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسط هنرستان شهید حسینی تنکابن خریداری شد.

دانش آموز خبرنگار: پریا کشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار