عدم تعجیل کشاورزان در برداشت گندم

اردبیل (پانا) - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل از کشاورزان استان خواست در برداشت گندم تعجیل نکنند و درصد رطوبت مناسب گندم را در نظر بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۷۹۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
عدم تعجیل کشاورزان در برداشت گندم

علی نوبخت، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل با تأکید بر اینکه موظف هستیم تا کیلوگرم آخر گندم کشاورزان را خریداری کنیم از میزان رطوبت ۱۴ درصد قابل قبول برای خرید این محصول از سوی شرکت غله استان خبر داد و گفت: گندم دارای بیشتر از میزان رطوبت اعلامی خریداری نخواهد شد و از کشاورزان استان درخواست می‌کنیم در برداشت گندم تعجیل نکنند.

وی اظهار کرد: میزان خرید گندم تا امروز پنجاه و دو هزار و ۶۷۰ تن به ارزش ۶۰۱ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تصریح کرد: تعداد کشاورزانی که محصول گندم خود را به فروش رسانده اند سه هزار و ۴۱۵ نفر بوده و شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار پیشگام بوده اند.

نوبخت گفت: در سال جاری کمبود گندم نداریم و با برداشت گندم شهرستان اردبیل و سایر شهرستان‌ها تا پایان امسال کمبودی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کشت گندم در شمال استان انجام می‌شود، افزود: طبق پیش بینی کارشناسان جهاد کشاورزی ۱۸۰ هزار تن گندم در سطح استان برداشت خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تصریح کرد: قیمت خرید محصول گندم کشاورزان استان اردبیل علی الحساب هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار