اولین نشست هم‌اندیشی بررسی لایحه عفاف و حجاب برگزار شد؛

قالیباف: مقوله عفاف و حجاب را باید با دقت، پختگی و جامعیت کامل پیش ببریم

مسئله عفاف و حجاب از مقولاتی نیست که تنها با جرم‌انگاری بتوان حل کرد/ صبح و شب خود را پای این موضوع و لایحه خواهیم گذاشت تا به جمع‌بندی دقیقی درباره آن برسیم

تهران (پانا) - همزمان با ارائه لایحه دولت برای حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب به مجلس، اولین‌ جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی بررسی ابعاد این موضوع و لایحه مذکور با حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه خانواده و عفاف و حجاب و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
قالیباف: مقوله عفاف و حجاب را باید با دقت، پختگی و جامعیت کامل پیش ببریم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی‌ در نشست هم‌اندیشی بررسی لایحه حمایت از عفاف و حجاب با حضور اندیشمندان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی گفت: اهمیت این کار برای ما امری حیاتی است و باید به آن توجه داشته باشیم، زیرا همه ساحت‌های موضوع عفاف و حجاب باید دیده شود.

وی اضافه کرد: اگرچه مسئله عفاف و حجاب از مقولاتی نیست که تنها با جرم‌انگاری بتوان حل کرد اما اگر کسی بگوید برای این موضوع جرم انگاری نباید کرد، حرف ناشیانه و نپخته است؛ لذا این دو رویکرد لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: جنبه ماهیتی و هویتی و نمادی این موضوع برای ما به عنوان جبهه انقلاب، مهمتر از ابعاد دیگر است و لذا مقوله عفاف و حجاب را باید با دقت و پختگی و جامعیت کامل پیش ببریم.

وی با تاکید بر این که ما نمی‌توانیم به موضوعی بپردازیم بدون آنکه به شرایط محیطی آن توجه نداشته باشیم افزود: باید تحلیل دقیقی از شرایط داخلی و خارجی مسئله در ابعاد مختلف داشته باشیم لذا بررسی این لایحه این یک پروژه دقیق و جامع است و به عنوان نماینده مردم، صبح و شب خود را پای این موضوع و لایحه خواهیم گذاشت تا به جمع بندی دقیقی درباره آن برسیم.

وی تاکید کرد: مرکز تحقیقات قم حتما باید در این موضوع تلاش کند و ما در تلاش هستیم تا از نظرات صاحب نظران در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و نخبگان و همه کسانی که سال‌هاست در این عرصه تخصصی فعالیت می‌کنند، استفاده کنیم تا همه ابعاد موضوع در لایحه دیده شود.

‌در این نشست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس، مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی، محمدتقی نقدعلی عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی و سیدصادق طباطبایی‌نژاد عضو فراکسیون روحانیت نیز حضور داشتند.

قرار است جلسات بعدی بررسی این لایحه با حضور سایر نخبگان و صاحبنظران این حوزه برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار