عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد:

احداث مدرسه از الزامات ساخت مسکن‌ توسط انبوه‌سازان است‌

طرح یا لایحه‌ای برای اصلاح قانون ساخت مدرسه توسط انبوه‌سازان در دستورکار کمیسیون آموزش نیست

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه احداث مدرسه از الزامات ساخت مسکن است، گفت طبیعتاً وقتی مسکن احداث می‌شود، مکان آموزشی از الزامات است و حتما باید در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۳۷۸۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
احداث مدرسه از الزامات ساخت مسکن‌ توسط انبوه‌سازان است‌

حجت‌الاسلام احمد‌حسین فلاحی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به الزام مدرسه‌سازی برای انبوه‌سازانی که بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی می‌سازند، اظهار کرد: «کسانی که ‌مسکن می‌سازند مانند پیمانکاران، سرمایه‌گذاران، بخش خصوصی و دولتی باید در نظر داشته باشند که الزامات مسکن، داشتن خدمات مسکن مانند مدرسه، بهداشت، کلانتری و ... است.»

وی اضافه کرد: «طبیعتاً وقتی مسکن احداث می‌شود، مکان آموزشی از الزامات است و حتما باید در نظر گرفته شود. جایی که مرکز آموزشی، فرهنگی و بهداشتی ندارد، شهرک نیست بلکه محل نگهداری انسان است.»

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: «بنابراین در مرحله اول، آموزش از الزامات است. ممکن است برای بهداشت، هر روز به درمانگاه ‌نیاز نباشد اما برای آموزش هر روز به مدرسه نیاز است. ‌جمعیت آموزش‌و‌پرورش 16 میلیون دانش‌آموز است؛ 1 میلیون معلم با خانواده‌هایشان قریب به 50 میلیون نفر می‌شود؛ یعنی بالای 50 میلیون نفر از جمعیت کشور ما با آموزش سر‌و‌کار دارند. پس ‌از الزامات ساخت مسکن این است که در بحث آموزش دقت صورت گیرد.»

وی در پایان نیز گفت: «فعلا هیچ طرح یا لایحه‌ای برای اصلاح قانون ساخت مدرسه توسط انبوه‌سازان در دستورکار کمیسیون آموزش نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار