هشدار هواشناسی درباره ناپایداری‌های جوی در ۱۴ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی ناپایداری‌های جوی در ۱۴ استان از وزش باد شدید، احتمال طغیان رودخانه‌ها و سقوط سنگ در مناطق کوهستانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی درباره ناپایداری‌های جوی در ۱۴ استان

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال غرب،‌ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمان،‌فارس، سیستان و بلوچستان و به‌تدریج خراسان شمالی افزایش ابر،‌رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک و تگرگ روی می‌دهد.

فردا همین شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی مناطق استان‌های غربی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را در برمی‌گیرد. روز جمعه در غرب، شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز جو آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

روز جمعه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر، رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌ و ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و یکشنبه در شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعدوبرق، وزش باد موقتی همراه با گردوخاک روی می‌دهد.

تا روز پنجشنبه در استان‌های قزوین، البرز، تهران و قم در ساعات بعدازظهر تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک و تا روز جمعه در نوار شرقی و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید روی می‌دهد. طی امروز و فردا به دلیل نفوذ هوای خنگ در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد.

طی فردا و تا ظهر جمعه خلیج‌فارس و دریای عمان و تا پنجشنبه دریای خزر مواچ و متلاطم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار