در گفت‌وگو با پانا:

بهنام ابوالقاسم پور: استقلال اگر ۵، ۶ بار دیگر هم با پرسپولیس بازی کند می‌بازد

داور باید قبل از گل استقلال سوت پایان را می‌زد/ یحیی به پرسپولیس آرامش داد/ رفتار ساپینتو به تیمش ضربه زد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است اگر استقلال ساپینتو ۵، ۶ بار دیگر هم با سرخپوشان بازی کند باز هم خواهد باخت.

کد مطلب: ۱۳۷۷۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بهنام ابوالقاسم پور:  استقلال اگر ۵، ۶ بار دیگر هم با پرسپولیس بازی کند می‌بازد

بهنام ابوالقاسم پور در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در فینال حذفی اظهار داشت: «بازی خیلی خوب و قشنگی بود. از همان ابتدا پرسپولیس می‌دانست از این بازی چه می‌خواهد. خیلی خوب و حساب‌شده کارش را انجام داد و توانست در بهترین زمان ممکن به گل برسد. موقعیت‌هایی هم تیم حریف روی خلاقیت بازیکنانش داشت که بیرانوند عالی واکنش نشان داد و مانع گلزنی آن‌ها شد. هرچقدر از زمان بازی گذشت، پرسپولیس مسلط‌‌تر شد و توانست خودش را به حریف دیکته کند. می‌توانست حتی به گل‌های بعدی برسد که در چند صحنه خودخواهی بعضی بازیکنان یا تعلل آن‌ها دردادن پاس باعث شد این اتفاق نیفتد.»

وی افزود:«تعویض داور به ضرر پرسپولیس شد. وقتی زاهدی فر از دقیقه ۸۳ به‌جای خورشیدی سوت زد، تمرکز کافی نداشت. کسی این فکر را نمی‌کرد که ده دقیقه پایانی برای خورشیدی مصدومیت پیش بیاید. او خیلی خوب و مسلط کارکرده بود. بااینکه جو سنگینی علیه آن وجود داشت. به‌موقع کارت داد اما زاهدی فر اصلاً فکر نمی‌کرد در آن صحنه پنالتی باشد. دردادن کارت عجله کرد و بیشتر به خاطر مدیریت کردن بازی به آل کثیر کارت داد. حتی اشتباه دومش که از چشم خیلی‌ها دور ماند، این بود که باید قبل از گل استقلال سوت پایان بازی را می‌زد.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «بچه‌ها اصلاً فکرش را نمی‌کردند در آن دقیقه گل بخورند. تا آنجای بازی هافبک‌ها، مدافعان و مهاجمین و حتی بیرانوند عالی کارکرده بودند. ما از هر لحاظ سرتر از استقلال بودیم. هر تیمی آن موقع بازی برد و قهرمانی‌اش را از دست می‌داد، به لحاظ روحی و ذهنی به هم می‌ریخت اما اصلاً بچه‌ها به هم نریختند. برعکس استقلالی‌ها دستپاچه بودند و می‌خواستند بعد از مساوی کار به پنالتی کشیده شود. آن‌ها راضی بودند اما بدن‌شان خالی کرده بود.»

بهنام ابوالقاسم پور گفت: «یحیی بادانش و خون سردی خودش به پرسپولیس آرامش داد. مربی ما این شکلی و یکی هم مثل ساپینتو بی‌قرار و پرخاشگر. خیلی از امتیازهایی که استقلال از دست داد، به خاطر رفتارهای ساپینتو بود. او با رفتارهایش به بازیکنان استرس و فشار وارد می‌کند. بیش‌ازحد هیجانی و پرخاشگری می‌کند. او قبل از بازی به بیرانوند گیر داده بود. اگر استقلال با ساپینتو ۵، ۶ بار دیگر هم با پرسپولیس بازی کند، بازهم می‌بازد. رفتارش بی‌احترامی به فوتبال بود. او خیلی وقت‌ها قبل‌تر باید محروم می‌شد.»

وی تأکید کرد: «پرسپولیس بازیکنان بزرگی دارد. بعد از باخت به سپاهان که اصلاً حق ما نبود، یحیی تیمش را عالی هدایت کرد. بچه‌ها برای هم سر دادند و متحد شدند. سروش با پختگی بازی کرد. عالیشاه هر وقت به بازی آمد، عالی و باجان و دل بازی کرد و تاثیرگذار بود. یحیی از بچه‌ها عالی بازی گرفت. این تیم باید برای فصل آینده تقویت شود. چند جابجایی می‌تواند این تیم را مدعی جدی در آسیا تبدیل کند. این تیم نیاز به یک مهاجم گلزن و شش‌دانگ دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار