کارشناش سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش وپرورش شهر جوادآباد به مناسبت قیام ١۵ خرداد:

پیروزی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای نهضت ١۵ خرداد است

جوادآباد (پانا) - مسئول سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش شهر جوادآباد، پیروزی در انقلاب اسلامی را از دستاوردهای نهضت ١۵ خرداد دانست و این قیام را مبدا تاریخ اسلامی ایران خواند.

کد مطلب: ۱۳۷۷۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پیروزی انقلاب اسلامی از مهم‌ترین دستاوردهای نهضت ١۵ خرداد است

زهرا رحیمی، کارشناس سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش شهر جوادآباد، در رابطه با قیام پانزده خرداد به پانا بیان کرد:«قیام ۱۵خرداد ماه سال ۱۳۴۲ نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور ما، از پیوند معنوی توده های عظیم مردم و واکنشی از احساس عمیق مذهبی ملت ایران بود. ملتی که می خواستند ظلم و ستم را از بین ببرند و همچنین تجسمی از تاریخ اسلام و درجه ای برای سنجش فداکاری ملت ایران بود.»

وی ادامه داد:« پانزده خرداد روز قیام مردم جان بر کفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا کشور را از سلطه حکومت‌های ظالم و ستمگر برهانند. آغاز قیام ١۵ خرداد با رهبری روحانیت شکل گرفت که توانست این قیام را در مسیری قرار دهد که منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی گشت و در حقیقت یک مصیبت برای کشور ما بود؛ اما مبدا جنبش در حین مصیبت، برای ما مبارک بود ولی بر یک امر بزرگ که باعث استقلال و آزادی کشور شد.»

رحیمی اذعان کرد:«در حقیقت این دستاورد نهضت پانزده خرداد سال۱۳۴۲ بود که باعث پیروزی مردم ایران در ۲۲بهمن ماه سال ۱۳۵۷شد. قیام پانزده خرداد، قدرت ستم‌شاهی را از بین برد، همچنین این قیام مبدا تاریخ اسلامی ایران است.»

کارشناس سازمان دانش‌آموزی جوادآباد اظهار کرد:« اولین و مهم ترین فصل خونین مبارزه در عاشورای پانزده خرداد رقم خورد با فرارسیدن پانزده خرداد خاطره غم انگیز و حماسه آفرین این رو‌ز تاریخی برای همه ما تجدید می شود. ملت عزیز ایران نیز سالروز ۱۵خرداد را که یوم الله است، همیشه زنده نگه می دارند.»

وی درباره نحوه آغاز قیام ١۵ خرداد گفت:« در ١۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مردم تهران همچون سایر شهرها در اعتراض به دستگیری امام خمینی (ره) به خیابان‌ها ریختند و بدین ترتیب قیام خونین آغاز شد و سیل خروشان کشاورزان غیور و کفن‌پوشان ورامین، دهقانان و مردمان همه شهرها و محله جماران به سوی تهران سرازیر شدند. انبوه جمعیت بازاریان، دانشجویان ، بارفروشان و اقشار مختلف مردم با فریادهای «یا مرگ یا خمینی» و «مرگ بر شاه» تهران را به لرزه در آوردند. شاه نیز که در برابر قیام مردم تاج و تخت خود را درحال نابودی می دید با رگبار مسلسل به کشتار ملت مظلوم تهران، ورامین و سایر شهرهایی که قیام کرده بودند پرداخت.»

رحیمی در پایان بیان کرد:«در روز ۱۵خرداد در بیشتر شهرها درگیری، برگزاری جلسات و سخنرانی ها بر ضد رژیم پهلوی و اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) آغاز شد و این باعث شد که این قیام در تاریخ کشور ما برای همیشه به یادگار بماند.»

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه حاجی پورشندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار