اجلاسیه شهدای روحانیون و طلاب استان اردبیل

اردبیل (پانا) - اجلاسیه ۳۸ شهید روحانی و طلبه استان اردبیل در قالب برگزاری کنگره ملی ٣ هزار و ۴۰۰ شهید این استان در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اجلاسیه شهدای روحانیون و طلاب استان اردبیل

در اجلاسیه ۳۸ شهید روحانی و طلبه استان اردبیل که با حضور اقشار مختلف مردم، مسولان، برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و خانواده معظم شهداء ترتیب یافته بود، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر جا تفکر انقلابی و بسیجی و فرهنگ جبهه و شهادت حاکم بوده ، پرچم افتخار کشور برافراشته شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۸ شهید روحانی استان اردبیل با تبیین نقش و جایگاه روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: محور اول نقش‌آفرینی روحانیت در دفاع مقدس کلان و کلی بود که این نقش‌آفرینی اختصاص به امام عزیز و شخصیت‌های روحانی داشت که به عنوان بازوان امام (ره) عمل می‌کردند.

سردارغلامحسین محمدی اصل، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل هم به نقش روحانیت در عرصه های انقلاب اشاره کرد و گفت: در فتنه‌های اخیر علما و روحانیون با حضور مؤثر در سنگر جهاد تبیین سعی کردند تا واقعیت‌ها را به مردم بیان کرده و وظیفه روشنگری را انجام دهند.

وی گفت: روحانیون قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سنگر ترویج فرهنگ و شهادت حضوری مستحکم داشتند و توانستند نقش بی‌بدیل خود را انجام دهند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان از اردبیل به عنوان مهد تشیع یاد کرد وافزود: فرهنگ تشیع از این خطه به سایر مناطق کشور صادر شده و توسعه و ترویج آن را در مناطق مختلف کشور شاهد هستیم.

محمدی اصل از شهدا به عنوان شناسنامه عزت و عظمت دیار سبلان نام برد و گفت: شهدای روحانی همچون سایر شهدا در دفاع از این مرز و بوم، جان در طبق اخلاص گذاشته و مجاهدانه در سنگرهای مختلف حاضر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار