اوقات فراغت زمینه مناسب برای رشد استعدادهای دانش آموزان است

تهران (پانا) - محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، در جلسه ستاد اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۲، اوقات فراغت را زمینه مناسبی برای رشد و پرورش استعدادهای دانش آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اوقات فراغت زمینه مناسب برای رشد استعدادهای دانش آموزان است

جلسه ستاد اوقات فراغت منطقه ۵ با حضور مدیر آموزش و پرورش و معاونین آموزشی و پرورشی و اعضای ستاداوقات فراغت تابستان منطقه برگزار شد.

محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، ضمن سپاس از تلاش های همکاران حوزه پرورشی و آموزشی، اوقات فراغت را زمینه مناسبی برای رشد و پرورش استعدادهای دانش آموزان دانست و گفت: بارزترین ویژگی اوقات فراغت این است که دانش آموز مسئولیت پذیر از روی رضایت باطنی و انگیزه شخصی، از میان مجموعه متنوع و گسترده‌ای از فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، ورزشی و هنری که به اختیار او است، یکی را بر می‌گزیند و در آن حوزه به پیشرفت و بلوغ می رسد و طبق فرمایش حضرت علی(علیه‌السّلام)، سزاوار نیست که انسان زمانی داشته باشد که به هیچ کاری مشغول نباشد. به همین منظور پایگاه های تابستانی قطعاً با اهداف مورد نظر، زمینه مناسبی برای رشد و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف فرهنگی هنری و مهارتی و حتی آموزشی است.

در ادامه جواد شعبانی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: همه ساله قبل از شروع فصل تابستان، بحث راه اندازی و شروع کار پایگاه های تابستانی و ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش آغاز می شود که از وزارت آموزش و پرورش و اداره کل، ابلاغیه و شیوه نامه به مناطق ارسال می شود و منطقه ۵ هم بر اساس ظرفیت و شرایط موجود با بومی سازی، دستورالعمل غنی سازی اوقات و فراغت تابستان ۱۴۰۲ را به مدارس ابلاغ می کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی، بعد از بیان اهداف و سیاست ها و راهبردهای اوقات فراغت به نکاتی در این خصوص پرداخت و اعلام کرد: طبق شیوه نامه هر نوع فعالیتی در فصل تابستان اعم از فرهنگی، پرورشی، آموزشی و اردویی مدرسه ملزم به دریافت مجوز پایگاه تابستانی است.

وی گفت: پایگاه های تابستانی به مدت ۷ هفته است و از اول تیر ماه آغاز به کار می‌کنند و تا نیمه اول شهریور ادامه دارند‌ و تعداد روز های برگزاری کلاس ها در اختیار مدیر پایگاه است.

پایگاه ها مکلف شده اند یک روز در هفته را به اردوی درون شهری یا برون شهری اختصاص دهند. همچنین در هفته اول پایگاه ها، افتتاحیه به صورت متمرکز در منطقه برگزار می‌شود.

در ادامه معاون پرورشی گفت: تمام مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی، موظف به دریافت مجوز فعالیت های تابستانی از منطقه می باشند و کلاس های جبرانی باید به عنوان پایگاه تابستانی،آموزشی، نبست به اخذ مجوز از معاونت آموزشی دوره تحصیلی مربوطه اقدام نموده؛ سپس از ستاد اوقات فراغت، مجوز مربوطه را دریافت کنند.

وی روند ادامه این جلسات تا شروع تابستان را راهکاری برای رفع مشکلات پیش رو دانست تا بتوانند شرایط بهتری را برای اوقات فراغت دانش آموزان منطقه در تابستان ۱۴۰۲ ایجاد کنند.

در پایان نظرات کارشناسان مربوطه مورد تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار