معاون پرورشی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران:

جشنواره آذرخش در راستای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان گام می بردارد

تهران(پانا)- معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار پانا؛ به اهمیت برگزاری جشنواره آذرخش در راستای کشف استعداد و حمایت از دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره آذرخش در راستای شکوفایی استعداد دانش‌آموزان گام می بردارد

سحر کرمی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در گفت و گو با پانا؛ عنوان کرد: جشنواره آذرخش با هدف شناسایی توانمندی و استعداد نوجوانان عزیز کشور طراحی و اجرایی شده است و ما و مجموعه اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، خوشحال هستیم که سهمی در اجرای این برنامه داریم، مخصوصا در زمینه دانش‌آموزان با نیاز های ویژه، می توانیم به این دانش‌آموزان کمک کنیم تا بتوانند استعداد ها و توانمندی های خودشان را از قوه به فعل تبدیل کنند و خودشان را به جامعه نشان بدهند و کمکی برای جامعه پذیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کرده باشیم.

کرمی درباره نگرش منفی جامعه به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تاکید کرد: متاسفانه این نگرش منفی که در جامعه وجود دارد باعث شده تا دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این سن احساس سرخوردگی بکنند و واقف به توانمندی و استعداد خودشان نباشند و از استعداد های خود دور شوند.

وی در ادامه افزود: با این حال برگزاری جشنواره هایی مانند جشنواره آذرخش و کمک به این دانش‌آموزان که در کنار دانش‌آموزان عادی قرار بگیرند باعث شکوفایی استعداد ها و توانمندی های آنها می شود.

کرمی درباره اهمیت جشنواره آذرخش برای نوجوانان و جوانان؛ خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره علاوه بر دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، به سایر دانش‌آموزان که به هر دلیلی به دنبال کشف استعداد های خود نرفته اند، بهانه ی دنبال کردن استعداد و توانمندی های خود را می دهد؛ این جشنواره به نوعی خلا آموزش و پرورش که از دانش‌آموزان استعدادیابی نمی کند را پر خواهد کرد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در پایان تصریح کرد: ان شاءالله در کنار گروه خوب و قوی آذرخش بتوانیم این جشنواره را به صورت خوب و عالی برگزار کنیم.

خبرنگار دانش آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار