اعضای بدن کودک ایثارگر اردبیلی جهت اهدای عضو به تهران اعزام شد

اردبیل (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از انتقال پیکر یک کودک مرگ مغزی از این استان به تهران جهت اهدای عضو به بیماران نیازمند خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اعضای بدن کودک ایثارگر اردبیلی جهت اهدای عضو به تهران اعزام شد

رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: زنده‌یاد باران دادرس، سه ساله اهل و ساکن پارس‌آباد مغان با سابقه فلج مغزی و تشنج‌های مکرر از پنج ماهگی بدنبال ایست قلبی در بخش آی سی یو اطفال بیمارستان بوعلی بستری شده بود.

وی افزود: این کودک با وجود مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی از همان بدو پذیرش در بیمارستان و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان، برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ، استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

زنده‌یاد باران دادرس ششمین ایثارگر استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ است که اعضای بدن وی با رضایت خانواده به نیازمندان اهدا شد.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

اهدای عضو فرد مرگ مغزی در ایران به‌طور رایگان انجام می شود و اگر فرد دچار مرگ مغزی در بیمارستان دولتی بستری شده باشد، هزینه‌های بیمارستان نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار