در کنگره ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی تاکید شد؛

تحول آزمایشگاه‌های کشور تا چند سال آینده

تهران (پانا) - دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت بیشتر تشخیص‌ها با آزمایشگاه‌ها است و تا چند سال آینده آزمایشگاه‌ها تحول شگرفی خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۳۷۴۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تحول آزمایشگاه‌های کشور تا چند سال آینده

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران، شهروز همتی رئیس چهاردهمین کنگره بین المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران در مراسم اختتامیه این رویداد که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: بیش از ۴۰۰۰ نفر از همکاران علوم آزمایشگاهی، در مباحث مختلف کنگره حضور داشتند.استفاده از بیومارکرها در تشخیص بیماری‌ها و موضوع هوش مصنوعی و همچنین رونمایی از نتایج مختلف پزشکی از دستاوردهای مهم این کنگره در ۲۷ محور بود.

امیر حسن زرنانی، دبیر علمی کنگره نیز در ادامه اظهار کرد: بیشتر تشخیص ها با آزمایشگاه است تا چند سال آینده آزمایشگاه ها تحول شگرفی خواهند داشت.

وی افزود: تم های مطرح شده در این کنگره ها بسیار اهمیت دارد. سخنرانان کلیدی نیز در این کنگره تاکید بر تغییر دیدگاه ها داشتند و این پیام کنگره امسال است که دیدگاه ها تا چندسال آینده تغییر خواهد کرد.

حمزه لو، دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، نیز گفت: ۴۰ کارگاه آموزشی در کنگره امسال برگزار شد که مورد استقبال مخاطبان واقع شد. این کنگره با پیشنهاد نشانگرهای زیستی برگزار شد که باعث شد بار علمی آن اضافه شود.

در بخش دیگری از این رویداد، فرزانه عزیزمحسنی مسئول مقالات پوستری کنگره، بیان کرد: در بخش پوستر، جوانان شرکت کننده هستند و برای تشویق این افراد بخشی را در قالب اهدای جوایز در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: ۹۷ پذیرش در بخش پوستر داشتیم که از این تعداد ۸۰ نفر پوستر خود را ارائه کردند و بر اساس زمان بندی در معرض دید افراد قرار دادند. کارهای خوبی در کنگره ارائه شد که برخی از آنان مورد تقدیر قرار گرفت.

در ادامه و با قرائت قطعنامه پایانی توسط دکتر فریبا شایگان مدیر روابط عمومی انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ، چهاردهمین کنگره بین‌المللی و بیستمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی، به کار خود پایان داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار