نامه معرفی صحرایی، گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس رسید

جلسه رای اعتماد هفته آینده برگزار می‌شود

تهران (پانا) - نامه معرفی ر ضامراد صحرایی، گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی وصول شده و جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد وی هفته آینده در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۷۴۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نامه معرفی صحرایی، گزینه  پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس رسید

عصر دیروز سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری از معرفی رضامراد صحرایی، سرپرست فعلی وزارت آموزش و پرورش به عنوان گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

وی گفت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی (رئیس‌جمهوری) در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی طی نامه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف (رئیس‌ مجلس شورای اسلامی) رضامراد صحرایی را برای تصدی وزارت‌ آموزش و پرورش معرفی کرد.

وی به سوابق آموزشی و علمی و برنامه‌های اولویت‌دار صحرایی اشاره کرد و افزود: سوابق آموزشی، علمی، پژوهشی، مدیریتی و برنامه‌های فوری و اولویت‌دار رضامراد صحرایی در پیوست نامه رئیس‌جمهوری به رئیس مجلس، ارائه شده است.

طبق گفته حسینی از مهمترین برنامه‌های صحرایی؛ اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحول اساسی و کار جذب تربیت و ارتقای سرمایه انسانی آموزش و پرورش، آرام‌سازی نظامات و سازوکارهای راهبردی و مدیریت آموزش و پرورش، ارتقای عدالت آموزشی و نصیب برابر آموزشی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی، به‌کارگیری ظرفیت‌های درونی و بیرونی مدرسه (مشارکت)، آرام‌سازی و بهینه‌سازی نظام تامین، تخصیص و مصرف منابع مالی در سطوح مختلف نظام آموزش و پرورش و استانداردسازی و توسعه فضا، تجهیزات و فناوری‌های آموزشی و پرورشی و ارتقای توانمندی‌های تربیتی خانواده‌ها به‌شمار می‌آید.

جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هفته آینده برگزار می‌شود

همچنین محمد رشیدی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تحویل نامه معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: صبح امروز (دوشنبه/ اول خرداد) نامه کتبی معرفی رضا‌مراد صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به هیات‌رئیسه ارسال شده است و جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به رضامراد صحرایی، هفته آینده برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار