در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی مطرح شد؛

استان‌ها در ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید اقدام مؤثری داشته باشند

تهران (پانا) - در جلسه کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی تاکید شد که استان‌ها در ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید اقدام مؤثری داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۷۴۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
استان‌ها در ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید اقدام مؤثری داشته باشند

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی در جلسه وبینار کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی گفت: با توجه به گستردگی کشور و تعدد دانش‌آموزان و تنوع رشته‌ها ضروری است که از هم‌اکنون با برنامه‌ریزی دقیق با استان‌ها و با همکاری ایشان این اتفاق به بهترین شکل ممکن صورت گیرد. اگر فرایند برنامه‌ریزی صحیح صورت نگیرد در آغاز سال تحصیلی با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

امینی، مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: بازه زمانی ثبت سفارش کتاب درسی، مهم‌ترین موضوع است و درخواست می‌کنیم استان‌ها تا 26 خردادماه با تشکیل کارگروه تخصصی در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را ترتیب دهند تا ثبت‌نام‌ها تکمیل شود. کارگروه‌ها می‌توانند با استفاده از سامانه‌‌ای که در اختیار دارند، گزارش لحظه‌به‌لحظه ثبت سفارش را به مدیران کل ارائه کنند.

امینی ادامه داد: زمان ثبت سفارش پایه‌های ورودی یعنی اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه از 5 تیرماه تا 10 شهریورماه خواهد بود و ثبت سفارش پایه‌های میانی از نهم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 26 خرداد ادامه دارد. توصیه می‌کنیم استان‌ها در این بازه زمانی اقدام مؤثری داشته باشند و به مدیران مدارس اعلام شود هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه سیدا اقدام کنند و تا زمان ثبت‌نام قطعی منتظر می‌مانیم تا کتاب‌ها توزیع شود.

علوی‌تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: اعتبارات لازم جهت توزیع و ثبت سفارش‌ها تخصیص یافته و پشتیبانی‌های لازم صورت گرفته است. ملاک پرداخت در ثبت سفارش فردی و گروهی، قیمت اعلام‌شده در سامانه است. چون برخی از کتاب‌ها قبل از تخصیص یارانه در دست چاپ بوده، قیمت آن بالاتر خورده ولی پس از تخصیص یارانه دولت قیمت آن کاهش یافته و برای خانواده‌ها مناسب‌تر شده است. والدین به غیر از مبلغ مشخص‌شده در سامانه هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهند کرد.

علوی‌تبار ادامه داد: با توجه به اینکه خارج از سامانه به هیچ روش دیگری کتاب‌های درسی به فروش نخواهد رسید و تمام روش‌های دیگر غیرقانونی است، استان‌ها باید در صیانت از کتاب‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و چنانچه به علت نگهدای نامناسب، کتاب‌ها تخریب شده و لازم باشد مجدداً کتاب ارسال شود. قطعاً کتاب با تأخیر به دانش‌آموزان خواهد رسید و مسئولیت این امر به عهده استان‌ها خواهد بود.

جلسه پس از پرسش و پاسخ با مدیران کل استان‌ها پایان یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار