سازمان هواشناسی هشدار داد؛

افزایش ارتفاع موج و خطر غرق شدن شناگران در جنوب کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در دریای عمان و خلیج فارس و احتمال غرق شدن شناگران هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ارتفاع موج و خطر غرق شدن شناگران در جنوب کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از اوایل وقت دوشنبه تا جمعه ( ۱ تا ۵ خرداد) و افزایش ارتفاع امواج تا ۱ متر در سواحل استان خوزستان، افزایش سرعت بادهای جنوب غربی تا ۳۶ نات همچنین افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در شمال خلیج فارس و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان و جمعه در دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال غرق شدن شناگران و آسیب به شناورهای سبک، تفریحی، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، احتیاط درعملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا، احتیاط در سفرهای دریایی با شناور سبک، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی از جمله صیادی و بنادر در سواحل و فراساحل را توصیه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار