ایراد مجمع به مصوبه مجلس درباره «حمایت از گزارشگران ‌فساد»

تهران (پانا) - هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز خود به مصوبه حمایت از گزارشگران فساد» و طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» از حیث عدم مغایرت با سیاست‌های کلی رسیدگی کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۳۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
ایراد مجمع به مصوبه مجلس درباره «حمایت از گزارشگران ‌فساد»

‌به گزارش ‌روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ‌هیات عالی نظارت مجمع به ریاست ‌محمدباقر ذوالقدر تشکیل جلسه داد. در ابتدای این جلسه گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع در مورد مفاد مصوبه مجلس درخصوص «حمایت از گزارشگران ‌فساد» ارائه شد و موارد محدود مغایر با سیاست‌های کلی مطرح ‌و توضیحات و پاسخ‌های مجلس توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس استماع شد.

پس از تبادل نظر اعضای هیات عالی نظات مجمع بند ۷ تبصره یک این مصوبه مغایر جزء ۱۰بند ۹ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری اعلام شد.

همچنین با رای اعضای هیات عالی نظارت ماده ۱۰ این مصوبه در خصوص نحوه و محل تامین پاداش گزارشگران درباره تخلفاتی که جنبه مالی ندارند مغایر اجزاء ۳ و ۶ بند ۹ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری عنوان شد.

در این جلسه وجود ابهام در مورد ماده ۱۵ این مصوبه، مورد تصویب اعضای هیات عالی نظارت مجمع قرار گرفت.

در ادامه جلسه با حضور ‌مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، ‌سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی و نمایندگانی از بانک مرکزی، طرح «مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی» از حیث عدم مغایرت با سیاست‌های کلی نظام مورد بررسی قرار گرفت.

پس از گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع و کمیسیون اقتصادی اداری و بازرگانی مجمع و استماع نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت اعضای هیات عالی نظارت ماده ۱۲ این طرح در خصوص دامنه مصادیق و سرمایه‌های مورد نظر قانونگذار و احتمال حرکت سرمایه‌ها به سوی بازارهای غیر شفاف را مغایر ندانستند. همچنین مصوب کردند که در مورد تعریف رمزپول» و «رمزدارایی» در این مصوبه ابهام وجود دارد که نیازمند رفع ابهام است.

در این جلسه اعضای هیات نظارت از عزم مجلس و دولت برای تهیه و تصویب لایحه مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی و تحقق نظام مالیاتی عادلانه و جذابیت‌زدایی از فعالیت‌های اقتصادی غیر مولد و سوداگرانه قدردانی کردند ادامه بررسی این طرح به جلسه روز سه‌شنبه هیات عالی نظارت موکول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار