جزئیات خواندنی از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا

تهران (پانا) - امشب تکلیف دو تیم فینالیست لیگ اروپا هم مشخص خواهد شد و احتمال دارد علاقه‌مندان به فوتبال شاهد نبردی تمام ایتالیایی در بوداپست مجارستان باشند.

کد مطلب: ۱۳۷۲۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات خواندنی از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا

امشب در آندلوس و نورت‌رایت وستفالیا، تیم‌های یوونتوس و رم به مصاف سویا و بایرلورکوزن خواهند رفت تا تکلیف ۲ تیم فینالیست لیگ اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ مشخص شود.

سویا - یوونتوس؛ بانوی‌پیر جلوی پرافتخارترین می‌ایستد؟

هفته قبل، برخلاف انتظار یوونتوس مقابل سویا کار دشواری برای کسب یک تساوی داشت. اگرچه سویا پرافتخارترین تیم لیگ اروپا به شمار می‌رود، اما وقتی در این فصل تا رده هفدهم هم پایین رفتند، کسی از آن‌ها انتظار جام گرفتند نداشته. با این حال به نظر می‌آید سویا در لیگ اروپا مثل رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان است. یوونتوس هم شرایط بهتری پیدا کرده و به نظر می‌آید نبردی پایاپای را در ورزشگاه رومان سانچس پیسخوان در پیش داشته باشیم.

عملکرد یووه در لیگ قهرمانان با ۵ شکست بسیار ضعیف بود، اما مسیر نسبتاً راحتی تا نیمه‌نهایی لیگ اروپا داشت و نانت، فرایبورگ و اسپورتینگ را تا این مرحله کنار زد. یوونتوس ۳ قهرمانی در دوران جام یوفا دارد و سویا هم ۶ مرتبه موفق شده این جام را ببرد که همانطور که گفته شد پرافتخارترین تیم لیگ اروپاست.

در ۵ مصاف قبلی تیم‌های سویا و یوونتوس، ایتالیایی‌ها ۲ برد داشته‌اند و ۲ تساوی ثبت شده، در حالی که یک بازی را سویا برده است. یوونتوس بیش از هر کشور دیگری با اسپانیایی‌ها مصاف داده. در ۷۸ دیدار قبلی ۳۳ برد، ۱۹ تساوی و ۲۸ شکست برای یوونتوس مقابل تیم‌های این کشور ثبت شده است. سویا هم پیش از این ۱۵ مرتبه با ایتالیایی‌ها مسابقه داده که ۷ برد، ۳ تساوی و ۵ شکست در پرونده‌اش به ثبت رسیده است.

بایرلورکوزن - رم؛ آقای‌خاص باز هم جام می‌خواهد

نبرد رفت استاد و شاگرد را استاد برد. ژوزه مورینیو هنوز هم عطش کسب جام را دارد و اگر در سالیان اخیر کمتر دستش به جام رسیده، به خاطر انتخاب‌های سخت او بوده. با این حال فصل قبل با رم لیگ کنفرانس اروپا را برد و تبدیل شد به نخستین مربی قهرمان این تورنمنت. با این حال ژابی آلونسو هم با بایرلورکوزن به دنبال موفقیت‌های اول و جام نخست در دوران مربیگری‌اش است. با توجه به برد خفیف رم در پایتخت ایتالیا، به نظر می‌آید پیش‌بینی تیم فینالیست کار دشواری باشد.

عجیب است که بدانید رم در ۵ بازی آخرش در سری A پیروز نشده و موقعیت این تیم برای راهیابی به لیگ کنفرانس فصل بعد هم در خطر است. با این حال در لیگ اروپا می‌توانند قهرمان شوند و به لیگ قهرمانان برسند. مورینیو مرتبه قبلی ۶ سال قبل همین جام را با منچستریونایتد برد.

رُم که در مرحله گروهی لیگ اروپا دوم شد، در مرحله حذفی ردبول سالزبورگ را به‌سختی شکست داد و رئال‌سوسیداد را راحت‌تر حذف کرد. مقابل فاینورد کامبک زدند و حریف لورکوزن شدند. لورکوزن از لیگ قهرمانان آمد و با حذف موناکو، فرنتس‌واروش و پدیده رقابت‌ها یونیون سن‌ژیلواز به این مرحله رسید. بایرلورکوزن سال ۱۹۸۸ قهرمان جام یوفای سابق شده است، در حالی که رمی‌ها یک مرتبه سال ۱۹۹۱ به فینال رسیده‌اند.

در ۵ مسابقه قبلی بین رم و بایرلورکوزن، جالوروسی ۲ برد داشته، لورکوزن یک برد داشته و ۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. ۲۰ گل در ۵ بازی قبلی این دو تیم ثبت شده، یعنی به طور میانگین ۴ گل برای هر بازی. لورکوزن در ۲۲ دیدار با ایتالیایی‌ها ۵ برد، ۵ تساوی و ۱۲ شکست داشته، در حالی که رم در ۳۲ بازی با آلمانی‌ها ۱۵ برد، ۴ تساوی و ۱۳ شکست در کارنامه‌اش می‌بیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار