رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش مطرح کرد:

برگزاری طرح دوشنبه‌ها با خانواده جهت آموزش خانواده‌های اصفهانی

اصفهان (پانا) - رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت در طرح دوشنبه‌ها با خانواده که همزمان با روز جهانی خانواده آغاز شد، هر خانواده می‌تواند از آموزش‌های تخصصی، با توجه به نیازسنجی و اولویت‌های موجود در بستری یکسان با دیگر خانواده‌ها به منظور رشد و بالندگی سیستم خود بهره گیرد.

کد مطلب: ۱۳۷۲۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری طرح دوشنبه‌ها با خانواده جهت آموزش خانواده‌های اصفهانی

شهرام صانعی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: ۲۵ اردیبهشت ماه روز جهانی خانواده است و شعار امسال «روند جمعیتی و خانواده» است. خانواده اولین نهاد اجتماعی است که فرد در آن رشد می‌کند و به همین واسطه است که انسان از همان ابتدای ورودش به این دنیا چون پای در این سیستم می گذارد با جامعه، فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای آن آشنا شده و انطباق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه خانواده اولین و مهم ترین جایگاه رشد و بالندگی افراد به ویژه فرزندان با توجه به سنین رشدی آن ها است، ادامه داد: بعد از ورود آن ها به سیستم آموزشی به هر نحو، نقش سیستم آموزش و پرورش پررنگ می شود؛ همانطور که می دانیم انجمن اولیا و مربیان به عنوان حلقه اتصال بین آموزش و پرورش، والدین و خانواده های دانش آموزان است و رسالت آن ایجاد بستر مناسب تربیتی در خانواده ها از طریق افزایش مهارت ها، توانمندسازی، افزایش آگاهی و دانایی است.

صانعی افزود: در سال تحصیلی جاری بر آن شدیم تا طرحی نو را طراحی کنیم و از تمام ظرفیت های موجود در سیستم به جهت رشد و بالندگی خانواده ها استفاده کنیم؛ در همین راستا بعد از طرح های انجام شده نظیر پدران پیشگام، تخصصی شدن حیطه تدریس مدرسان آموزش خانواده، طرح جامع ارزیابی و... بستری به وجود آوریم تا تمام خانواده ها در جای جای استان بتوانند از آموزش های مدرسان مجرب و متخصص آموزش خانواده در زمینه های مورد نیاز خود بهره ببرند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: به همین منظور تصمیم بر این گرفته شد تا طرح دوشنبه ها با خانواده را داشته باشیم و به مناسبت روز جهانی خانواده طرح دوشنبه ها با خانواده آغاز شد. در این طرح هر خانواده می تواند از آموزش های تخصصی، با توجه به نیازسنجی و اولویت های موجود در بستری یکسان با دیگر خانواده ها به منظور رشد و بالندگی سیستم خود بهره گیرد.

وی تصریح کرد: طرح دوشنبه ها با خانواده در بستر پیام رسان ایتا به آدرس: @AnjomaneOliyavaMorabianEsfahan به صورت پخش زنده، عصرها زمانی که اکثر اعضای خانواده در کنار یکدیگر هستند و می توانند از آموزش ها استفاده کنند برگزار می شود.

صانعی اذعان کرد: این طرح، به‌صورت ابتکاری و توسط اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تدوین شده و طرح های جامعی جهت آموزش خانواده ها مد نظر داریم که از نظر متخصصان این حوزه و پژوهش های علمی در این زمینه بهره می گیریم.

رئیس اداره انجمن اولیاومربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز امیدواری کرد: این موضوع گامی باشد در جهت کارهایی اثربخش در زمینه اعتلای سیستم خانواده زیرا که رشد جامعه در جمیع جهات در گروه سلامت این سیستم بی بدیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار