حضور دانش‌آموز خبرنگاران پانا شهرستان‌های استان تهران، در دیدار سخنگوی دولت با دانش‌آموز خبرنگاران

تهران(پانا) - دانش‌آموز خبرنگاران پانا شهرستان‌های استان تهران، در بازدید سخنگو و دبیر هیات دولت از خبرگزاری پانا حاضر شدند و به بیان دغدغه‌های خود در حوزه‌های دانش‌آموزی با سخنگوی دولت پرداختند.

کد مطلب: ۱۳۷۲۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموز خبرنگاران پانا شهرستان‌های استان تهران، در دیدار سخنگوی دولت با دانش‌آموز خبرنگاران

علی بهادری‌جهرمی، سخنگو و دبیر هیات دولت، با همراهی اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، وحید بیگدلی سرپرست قائم مقامی سازمان دانش‌آموزی، محمد باجلان مدیرعامل خبرگزاری پانا و دیگر معاونان سازمان دانش‌آموزی، از گروه‌های خبری تحریریه مرکزی پانا بازدید کرد و با سردبیر، دبیران و خبرنگاران پانا به گفت‌وگو پرداخت و در جریان این بازدید با دانش‌آموز خبرنگاران پانا شهرستان‌های استان تهران نیز به گفت و گو پرداخت.

در این دیدار، سیدمحمدطاها دلاوری، دانش‌آموز خبرنگار پانا شهرستان‌ ورامین ، کلید عبور از مشکلات جامعه را در وزارت آموزش و پرورش دانست و ضمن تاکید بر مسئولیت همه‌جانبه‌ دستگاه‌های کشور در قبال آینده ملت، خواستار تشریح برنامه ی دولت در حمایت از امور پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، شد.

همچنین زهراسادات حاتمی، دانش‌آموز خبرنگار پانا شهرستان پاکدشت، در مطالبه از علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اظهار کرد: باتوجه به اهمیت نقش جامعه جوانان و نوجوانان در سرنوشت کشور و با نظر به موفقیت های علمی ایران اسلامی طی سال‌های گذشته ، موضوعی که امروزه دغدغه اول دانش‌آموزان است، پرورش و توانمندسازی هرچه بهتر دانش‌آموزان در قالب الگوی ایرانی - اسلامی است و باتوجه به وظایف دستگاه‌های اجرایی کشور در حوزه تربیت نسل و ضمن تاکیدات مقام معظم رهبری طی سخنرانی اخیر ، اعلام برنامه مجموعه دولت در راستای تحقق هرچه بهتر الگوی ایرانی-اسلامی در بطن آموزش و پرورش ضروری است.

در نهایت فاطمه عربقرایی، دانش‌آموز خبرنگار شهرستان پاکدشت، ضمن تاکید بر اهمیت بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق هرچه بهتر اهداف پرورشی و تربیتی ذکر شده یادآور شد: خبرگزاری دانش‌آموزی پانا، یکی از موفق‌ترین مجموعه های کشور در راستای توانمندسازی همه جانبه دانش‌آموزان و تبدیل جامعه دانش‌آموزی به جمعی کنشگر، خبره و موفق بوده است و لذا باوجود کارآمدی چشمگیر این مجموعه ، برنامه دولت در راستای حمایت بیش از پیش و بهره برداری حداکثری از ظرفیت پانا اقدامی ارزنده خواهد بود.

علی بهادری جهرمی، در پاسخ به مطالبات دانش‌آموز خبرنگاران پانا اظهار کرد: اساسا رویکرد دولت در پیشبرد مسائل ، مردمی بودن امور است. هر زمان که دولت بتواند ظرفیت‌های مردمی را گردهم آورد ، ترویج و تبلیغ آن را در اولویت قرار داده ، و حل مسائل را نیز بر عهده همان نهاد مردمی قرار می‌دهد.

سخنگوی دولت افزود: امروزه جهت‌گیری دولت در حوزه رسانه، مردم محور است و قطعا شما نوجوانان و دانش‌آموز خبرنگاران پانا پیشگام این عرصه هستید.

جهرمی ضمن تاکید بر توانمندسازی بیش از پیش خبرنگاران پانا، از همکاری دستگاه‌های دولت در جهت این توانمندسازی خبر داد: خبرگزاری دانش‌آموزی پانا ازهیچ‌گونه آموزش و توانمندسازی دریغ نکند؛ دولت هم تمام توان خود را در راستای اتصال دانش‌آموز خبرنگاران با دستگاه‌های مختلف دولت به کار می‌گیرد تا ان‌‌شاءالله در آینده از وجود خبرنگار اختصاصی هر حوزه بهره‌مند شویم.

سخنگوی دولت، آینده ایران اسلامی را در دست جوانان امروز دانست و خاطرنشان کرد: آینده‌ ایران، به دست نوجوان پرورش یافته در قالب الگوی ایرانی - اسلامی ساخته خواهد شد و لذا تمام تلاش دولت هم در راستای جبران عقب‌ماندگی ها در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، این سرزمین سرشار از الگوهای فرهنگی و تربیتی غنی است و نیازی به واردات الگوهای غیر بومی ندارد؛ ان‌شاءالله دولت در اجرای سند تحول بنیادین به بهترین نحو عمل خواهد کرد و در جبران کم کاری ها موفق خواهد بود.

همچنین دانش‌آموز خبرنگاران پانا بیان کردند: باتوجه به اینکه شاهرگ‌های حیاتی هر جامعه ، نسل جوان آن جامعه است و پویایی کشور نیز به پویایی و نشاط نسل جوان گره خورده است؛ برگزاری این دست نشست ها از جمله موثرترین راهکار های آسیب شناسی در کشور و حل مشکلات است و قطع به یقین ، همانطور که صرفا وجود انرژی و توانمندی جوانان گره گشای مشکلات نیستند ، تجربه و دانایی پیشکسوتان نیز به تنهایی بر مشکلات فائق نمی‌آیند. جوانان مولد جریان در جامعه هستند و اگر به دنبال رفع ضعف ها و کاستی ها و جریان‌سازی در جامعه هستیم ، راهکار الگوی ترکیبی تجربه پیشکسوتان و توانمندی جوانان است.

دانش آموز خبرنگار: زهرا سادات حاتمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار