میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با پانا:

‌باید متناسب با فرهنگ خود، غذای فکری و روحی‌ برای کودکان و نوجوانان آماده کنیم

شکل‌گیری شخصیت، هویت و تفکرات انسان‌ها از دوران کودکی آغاز می‌شود/ اگر ما نسبت به سنین کودکان کتاب‌های خوبی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، تاثیرات مثبتی را شاهد خواهیم بود

تهران (پانا) - نماینده مردم تبریز، آذر‌شهر و اسکو تاکید کرد که باید اولیای امور و مسئولین‌، ‌‌متناسب با فرهنگ خودمان، ‌غذای فکری و روحی را برای کودکان و نوجوانان آماده کنند. اگر از این فضا غفلت شود، شبکه‌های خارجی جای آن را خواهند گرفت.

کد مطلب: ۱۳۷۲۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
‌باید متناسب با فرهنگ خود، غذای فکری و روحی‌ برای کودکان و نوجوانان آماده کنیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز گذشته در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، موضوع کتاب کودک و نوجوان را مورد تاکید قرار دادند و گفتند: باید تا آنجا که امکان‌پذیر است در زمینه تولید کتاب‌های کودکان و نوجوانان متناسب با فرهنگ خودمان، تلاش شود تا از کتاب‌های بیگانه بی‌نیاز شویم.

محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با پانا در این باره اظهار کرد: «شکل‌گیری شخصیت، هویت و تفکرات انسان‌ها از دوران کودکی آغاز می‌شود. اگر ما نسبت به سنین کودکان کتاب‌های خوبی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، تاثیرات مثبتی را شاهد خواهیم بود.»

وی افزود: «اینکه رهبر معظم انقلاب این حوزه را یادآور شدند و تاکید کردند که در این حوزه‌ها تولیدات ما کم است و چه بسا رو آورده می‌شود که از خارج وارد فرهنگ ما می‌شود،‌ نکته‌ای است که اولیای امور و مسئولین باید به آن توجه کنند.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: «اوایل انقلاب، مجلات و کتبی که برای نسل نوجوان و جوان منتشر می‌شد، زیاد بود و این در شکل‌گیری تفکر انقلابی بین نسل جوان موثر بود. این مسیر و این رویکرد در شرایط کنونی باید تقویت شود.»

وی خاطرنشان کرد: «ما باید متناسب با فرهنگ خود، این غذای فکری و روحی را برای کودکان و نوجوانان آماده کنیم. اگر از این فضا غافل شویم، شبکه‌های خارجی جای آن را خواهند گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار