معاون آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات:

همیار معلم یاری‌‌دهنده دبیر در جریان یاددهی و یادگیری است

کلات (پانا) - معاون آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات عنوان کرد همیار معلم یاری‌‌دهنده دبیر در جریان یاددهی و یادگیری است.

کد مطلب: ۱۳۷۱۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
همیار معلم یاری‌‌دهنده دبیر در جریان یاددهی و یادگیری است

مراسم تجلیل از دانش‌آموزان طرح همیار معلم در دبیرستان امام خمینی (ره) شهر کلات برگزار شد.

در این مراسم که جواد امیریان معاون آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان به همراه مهدی جنگی کارشناس آموزش متوسطه دوره دوم این مدیریت نیز حضور داشتند از "علی فرهمند" دبیر آموزشگاه مذکور که با هزینه شخصی خود نسبت به تشویق دانش آموزان همیار معلم اهتمام داشته نیز تقدیر به عمل آمد.

جواد امیریان گفت:براساس بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، همیار معلم به دانش‌آموزی می‌گویند که به تشخیص دبیر و کادر آموزشی آموزشگاه، از نظر علمی و اخلاقی در سطح قابل قبولی باشد و با هدایت و راهنمایی دبیر، دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان لازم‌التوجه کلاس را کمک کرده و آنها را پوشش آموزشی دهد تا از طریق تمرین و مشارکت، آنها تا سطح قابل قبولی ارتقا پیدا کنند.

وی افزود: همیار معلم یاری‌دهنده دبیر در جریان یاددهی و یادگیری و پیگیری‌کننده جریان آموزش سایر دانش‌آموزان هم‌ گروه است.

معاون آموزشی دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در ادامه ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش انگیزه و تقویت فرهنگ مشارکت‌ جویی، مشارکت‌ پذیری و مسئولیت‌ پذیری در بین‌ دانش‌آموزان و نهاینه‌کردن فعالیت‌های گروهی را از جمله اهداف این طرح دانست و عنوان کرد: در کنار اهدافی که بیان شد، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در دانش‌آموزان، افزایش میزان موفقیت تحصیلی و ایجاد علاقه در آنها را می توان از سایر مقوله های مهم در اجرای طرح همیار معلم عنوان کرد.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزانی که علاقه دارند همیار معلم شوند، باید خصوصیاتی از قبیل توانمندی علمی در درس مورد نظر، برخورداری از حس مشارکت و کار گروهی، مقبول و محبوب‌ بودن، برخورداری از صلاحیت اخلاقی و انضباطی و رضایت اولیا و... را دارا باشند و امیدواریم این چنین طرح هایی بتواند در آینده آنها نیز تاثیر مثبت و بسزایی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار