معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش خبر داد:

آموزش راهکارهای دست‌یابی به سواد رسانه به دانش‌آموزان بهارستان

بهارستان یک (پانا) - معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، از آموزش راهکارهای دست‌یابی به سواد رسانه به دانش‌آموزان در مدارس شهرستان بهارستان، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش راهکارهای دست‌یابی به سواد رسانه به دانش‌آموزان بهارستان

با هدف گرامیداشت جایگاه تعلیم و تربیت نشست روسای انجمن اولیا و مربیان با عنوان همایش بزرگ خانواده و گفت‌وگو با فرزندان با حضور حجت‌الاسلام حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش، نمایندگان، دبیران و مبلیغین مدارس در کانون شهید مطهری شهرستان بهارستان برگزار شد.

در این نشست، روسای انجمن اولیا و مربیان استان، با اشاره به اهمیت سواد رسانه و حضور والدین در مدارس و سبک همکاری دو سویه به بررسی ۵ محور و تبیین آن پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی در این نشست با اشاره به محور نخست بیانیه گام دوم، اظهار کرد: تبیین صفحه 47 بیانیه گام دوم، یکی از مطالبات راهبردی مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی اسلامی است که شرایط اجرایی شدن آن، متوقف بر علم نافع و هم‌افزایی والدین با معلمان و برنامه‌های مدرسه محور، سازمان صدا و سیمای نظام اسلامی است.

وی افزود: در مرحله دوم، لازم است به بررسی شیوه‌های تشویق کارشناسی شده و چند جانبه برای دانش‌آموزان در مثلث "منزل، مدرسه، مسجد"،جهت احیای انگیزه‌های بینشی سرکوب شده در دوران مخرب کرونا، پرداخته شود که تاثیر مستقیمی در سبک زندگی دانش‌آموزان دارد.

حجت‌الاسلام درودی در ادامه با اشاره به محور سوم گفت: پیشگیری برخی از مراکز که نماد تمدن سکولار و نظام سرمایه‌داری است، در اولویت قرار گیرد؛ مانند خانه سالمندان، قیامت منکر و مهد کودک‌های کارخانه محور که در کشور با کمال تأسف به گسترش آن توسط برخی مسئولان، فکر می‌شود.

وی با هدف آغاز تبیین محور چهارم این طرح، به بیان اهمیت توجه به کودک درون دانش‌آموزان پرداخت و گفت: استفاده از بخش‌های استقبال‌پذیر دانش‌آموزان که فطرت و کودک درون آنان است، با هدف اشتیاق به آینده خرد سالار و با استفاده از نظام مشورتی و مشاوره تمام ساحتی از معلمان صاحب تجربه آخرت باور از ملزومات این طرح است.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش در پایان این نشست، به تبیین محور پنجم اشاره کرد و آن را چنین شرح داد: برنامه‌ریزی جهت اهمیت راهبردی موقعیت بلوغ جنسی و عاطفی که شخصیت انسان الهی دانش‌آموزان را می‌سازد از ضروریات است که با استفاده از آموزش‌های لازم و اسلامی ایرانی به این موقعیت مقام‌آفرین، میسور می‌گردد و با مثلث منزل و مدرسه و مسجد از جان و دل باید به آن پرداخته شود.

لازم به ذکر است معاون امور استان‌های ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش و مدرس اسناد بالادستی که سند تحول بینادین را در قالب 333 تدریس نموده و بصورت مستمر در کانال‌های داخلی برای بدنه آموزش و پرورش در حال انتشار است، با حضور در مدارس پسر انه و دخترانه به سوالات و شبهات آنان پاسخ داده و راهکارهای دست‌یابی به سواد رسانه را جهت سبک مقابله با آرایش‌های دشمنان به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

خبرنگار: رضا نیک‌جوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار