از داستانی چالش‌های یک هواپیما تا رهبری گروه گنگستر در هفته فیلم چین در ایران

تهران (پانا) - سومین هفته فیلم چین با نمایش ۵+۱ فیلم ویژه از سینماگران نسل جدید در بنیاد سینمایی فارابی میزبان مخاطبان و علاقه‌مندان به هنر هفتم است.

کد مطلب: ۱۳۷۰۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
از داستانی چالش‌های یک هواپیما تا رهبری گروه گنگستر در هفته فیلم چین در ایران

سومین هفته فیلم چین در بنیاد سینمایی فارابی در حال برگزاری است. در این رویداد که از ۱۶ اردیبهشت به همت فارابی و با همکاری سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفارت چین در ایران برپا شده است، نمایش ۵ فیلم سینمایی از کارگردانان نسل نوی سینمای این کشور را در دستور کار خود دارد که در این گزارش آن‌ها را مرور کرده ایم.

*روایت یک ماجرای دلهره‌آور
«کاپیتان» عنوان فیلمی از اندرو لاو به تهیه‌کنندگی پگی لی و نوشته یو یونگان است که در ۱۱۱ دقیقه در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم داستان شکسته شدن شیشه یک هواپیمای تجاری در ارتفاع ۳۰۰۰ پایی را دربرمی‌گیرد، به دنبال این گره داستانی خلبان و خدمه پروازش باید برای اطمینان از ایمنی مسافران و فرود هواپیما تلاش کنند.
«کاپیتان» شنبه ۱۶ اردیبهشت در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی همزمان با افتتاحیه سومین هفته فیلم چین روی پرده رفت.

*برملا شدن رازهای یک زن بیمار
«آلا چانگسو» عنوان فیلم دوم نمایش داده شده در روز دوم از هفته فیلم چین بود که در ۱۱۵ دقیقه نمایش داده شد. این فیلم محصول سال ۲۰۱۸ است و سونتار گیال، کارگردانی، کینچون دو تهیه کنندگی و تاشی داوا و سونتار گیال به طور مشترک نویسندگی آن را برعهده داشته‌اند. «آلا چانگسو» درباره زنی است که بیماری خود را مخفی کرده و تصمیم می‌گیرد به سفری مذهبی برود. این سفر طولانی رازهای وی را یکی یکی برملا می‌کند. این روزها شامل گرفتاری‌ها و سردرگمی‌های عاشقانه، اخلاقی، مسئولیت پذیری و اعتقادی بین او و همسر سابق و فعلی‌اش می‌شود.


*سخت‌ترین کوه؛ سخت‌ترین صعود
اما فیلم سینمایی «کوهنوردان» عنوان سومین اثری است که به کارگردانی دانیل لی، تهیه‌کنندگی تسوی هارک و نویسندگی یینگ شانگ و دانیل لی در ۱۲۵ دقیقه امروز (دوشنبه۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) از ساعت ۱۷ در سالن زنده یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی نمایش داده می‌شود. این فیلم داستان چهار عضو کماندوی کوهنوردی اورست چین را دربرمی‌گیرد که با سخت‌ترین کوه برای صعود رو به رو می‌شوند. چهار شکست اول باعث می‌شود تا قدرت بدنی خود را تا حد زیادی از دست بدهند تا زمانی که باد و برف و…

*خورشید در حال خاموشی
در ادامه سومین هفته فیلم چین فیلم سینمایی «زمین سرگردان» ساخته فرانت گوآ به تهیه کنندگی گانگ گیر، نویسندگی گانگ گیر و یانگ دونگ ژو روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در بنیاد سینمایی فارابی نمایش داده می‌شود. این فیلم خلاصه داستان زیر را دربرمی‌گیرد: «هنگامی که خورشید در حال خاموش شدن است، مردم سراسر جهان پیشرانه‌های سیاره‌ای غول پیکر می‌سازند تا زمین را از مدارس خارج کنند و آن را به سمت یک منظومه جدید هدایت کنند. این سفر ۲۵۰۰ ساله با مخاطرات غیرمنتظره‌ای همراه است، گروهی از جوانان، مبارزه سختی را برای نجات بشریت از انقراض آغاز می‌کنند.


*ماجراهای رهبری یک گروه گنگستر
فیلم پنجم از نسل جدید سینماگران چین و منتخب برای نمایش در آخرین روز از سومین هفته فیلم چین «خاکستر؛ خالص‌ترین سفیدی» نام دارد. این فیلم محصول سال ۲۰۱۸ و دارای ۱۳۶ دقیقه است. جیا ژانکو کارگردان و نویسنده آن است که در شرکت فیلم شانگهای تهیه شده و داستان آن به سال ۲۰۰۱ در شهر دانونگ برمی‌گردد و روایتگر داستان بن عضو یک گروه گنگستر است که پس از خلع شدن رییس گروه رهبری تیم را برعهده می‌گیرد. کیائو که عاشقانه بن را دوست دارد، روزی برای نجات او از تپانچه استفاده و به صورت ساختگی شلیک می‌کند که برای این کار به ۵ سال حبس محکوم می‌شود. در این دوره حبس بن حتی یکبار هم به ملاقات او نمی‌آید. پس از آزادی کیائو با بن تماس می‌گیرد…
فیلم‌های منتخب در سومین هفته فیلم چین متعلق به سینمای بدنه و گیشه مجور این کشور هستند تا معرف تفاوت‌ها و پیشرفت‌های اخیر سینمای چین در دهه اخیر باشند.
گفتنی است تماشای این آثار که از تا ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در سالن عباس کیارستمی صورت می‌گیرد، برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار