مدیرآموزش و پرورش منطقه ۳ در گفت و گو با پانا:

ضرورت اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳، بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول بنیادین در سطح مدارس و کلاس‌های درس با توجه ویژه به منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین

سیدرضا میرزاده، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳، در گفت‌وگو با پانا بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول بنیادین بر سطح مدارس و کلاس های درس تاکید کرد.

وی در همین راستا گفت: در یک سال گذشته اصحاب تعلیم و تربیت و برنامه‌ریزان در آموزش و پرورش منطقه ۳ شهر تهران با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، اقدام به طراحی سند اجرایی سیمرغ تحول در قالب برنامه عملیاتی مبتنی بر شش ساحت سند ملی آموزش و پرورش کرده است.

میرزاده اظهار کرد: بر اساس تقویم اجرایی این سند که مبتنی بر بهره گیری از خرد جمعی و همکاری تمامی مدیران و معلمین سطح منطقه است، جشنواره پژواک سیمرغ که انعکاس فعالیت‌ها و برنامه‌های تفاهم شده مدارس منطقه در تمامی مقاطع تحصیلی بر اساس سند تحول بنیادین است، از ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت ماه و همزمان با ایام هفته معلم در مدارس منطقه ۳ تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به تفکیک دوره های تحصیلی در روزهای مختلف هفته برگزار می‌شود افزود: به اعضای ستادی منطقه، صاحب نظران تعلیم و تربیت، کارشناسان و مدیران و معلمین مدارس طبق برنامه زمانبندی به بازدید از مدارس پرداخته و گردش دانش و تجربه گردانی به نحو مقتضی در سطح منطقه صورت می پذیرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۳ در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره پژواک سیمرغ بستری برای رشد و شکوفایی خلاقیت های مدارس با عنایت به ظرفیت های بومی و محلی، جهت اجرایی و بارور کردن ساحت های سند تحول و زیر نظام‌های آن، در این طرح هر مدرسه با خودش مقایسه شده و با هر ظرفیت و توانی قابلیت‌های خود را در اجرای سند محک می‌زند و با سایرین به اشتراک می‌گذارد.

میرزاده در پاسخ به این سوال پانا که آینده سیمرغ تحول چه خواهد شد، گفت: این مرحله از اجرای سند که در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ عملیاتی و اجرایی شد و گام نخست اجرا جهت ایجاد ادبیات مشترک و همنوایی مدارس با ادبیات سند تحول است و در سال آتی به یاری خداوند منان سیمرغ تخصصی در هر دوره تحصیلی در کارگروه‌های نماینده مدیران، کارشناسان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت در سطح منطقه در حال بررسی و برنامه ریزی است.

وی اظهار کرد: بدون تردید چرخه بهبود مستمر کیفیت در خصوص سیمرغ تحول نیز اجرا خواهد شد و ایرادات آن در اجرا و ارزیابی، برای سال تحصیلی آتی به روز رسانی می‌شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: دغدغه اصلی مجموعه منطقه۳، اجرایی نمودن سند تحول آموزش و پرورش و فرامین مقام معظم رهبری در ارائه یک برنامه عملیاتی برای مدارس و معلمین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار