مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

معلم بهترین امانتدار فکر و خرد و اندیشه است

اصفهان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد معلم عنصر ویژه جامعه است. هر جامعه‌ای که به معلمانش توجه ویژه‌ای دارد، جامعه متمدن است. معلم بهترین امانتدار فکر و خرد و اندیشه است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
معلم بهترین امانتدار فکر و خرد و اندیشه است

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم قرار داریم خدای سبحان انسان را اشرف مخلوقات نامید زیرا انسان طلیعه ای به نام فکر وخرد و اندیشه دارد.

وی افزود: فکر و خرد و اندیشه انسان را نسبت به سایر موجودات ممتاز می کند و این امتیاز نیاز به یک امانتدار ویژه ای دارد و معلم بهترین امانتدار فکر و خرد و اندیشه است. معلمانی که همکار پیامبران هستند.

ابراهیمی تاکید کرد: خدا را شاکریم که تقدیر ما را اینگونه در نظر گرفت تا همکار آفریدگار و پیامبران الهی باشیم. خدا را شاکریم که ما را معلمی در انقلاب اسلامی قرار داد. انقلابی که رهبر فرزانه و بنیانگذار آن معلمی را شغل انبیا نامید.

مدیرکل آموز‌ش پرورش استان اصفهان تاکید کرد: انقلابی که باعث تکریم و عظمت و عزت ایران اسلامی و شیعه شد. در تاریخ اسلام با همه مشکلات و فراز و فرودهایی که وجود داشته، هیچ دوره ای به میزان دوره فعلی اسلام، انقلابی و شیعه، متعالی نشده است.

وی تصریح کرد: این عزت مدیون امام راحل عظیم الشان، شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حریم و حرم است. بسیاری از شهیدان عرصه های مختلف، معلمان بودند. انقلاب اسلامی حدود ۵۰۰۰ معلم شهید دارد که سهم استان شهیدپرور اصفهان ۳۴۰ نفر است.

ابراهیمی ادامه داد: معلمان انسان هایی هستند که درس ایثار و از خودگذشتگی را به شهیدان آموختند و ۳۶۰۰۰ دانش آموز آنها به شهادت رسید که سهم اصفهان ۵۶۰۰ شهید دانش آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: معلم عنصر ویژه جامعه است. هر جامعه ای که به معلمانش توجه ویژه ای دارد جامعه متمدن است. با بازگشایی هر مدرسه، زندان و ندامتگاه تعطیل می شود. با توجه به علم و اندیشه، بیمارستان و ندامتگاه تعطیل می شود. با وجود آموزش و پرورش، کاستی ها و ناملایمات اجتماعی رخت بر می بندد و خوبی ها در جامعه جاری می شود. معلم عنصریست متعالی و ما وظیفه داریم او را متعالی بدانیم و با او متعالی برخورد کنیم.

وی بیان کرد: امروز در استان اصفهان، حدود ۵۰۰ نفر از ١١٠ هزار معلم شاغل و بازنشسته ما به نمایندگی در این مراسم حضور دارند. همه عزیزان در هر نقش و صفتی هستند عزیز هستند. در برنامه امشب ویژه برنامه دیگری داریم. افتخارمان این است که روز معلم ، روز شهادت استاد فرهیخته، فیلسوف قرن، استاد شهید مطهری است. او که الگوی مناسبی برای ما معلمان است. اگر ما بخواهیم ارتقای علمی، پژوهشی، دینی و در تمام ابعاد ارتقا داشته باشیم یک الگوی ویژه ای به نام شهید مطهری را در دسترس داریم و راه برون رفت از بسیاری از مشکلات فرهنگی و اعتقادی در بین جوانان و نوجوانان بازگشت به آثار فاخر این شهید است.

ابراهیمی افزود: اما انسان بزرگوار دیگری به عنوان الگو در خدمتشان هستیم و بسیاری از شما عزیزان در خدمت این عزیز به عنوان شاگرد بوده اید. استاد سید علی اکبر پرورش. او که معلمی عاشق و انقلابی بود و به تعبیر حضرت آقا با گفتاری صادق به تبیین ارزش های دینی می پرداخت.

وی افزود: من فرازی از پیام حضرت اقا در رحلت این عزیزی را عرض می‌کنم. حضرت آقا فرمودند: استاد پرورش چهره محترم و اثرگذار که بخش اعظم عمر خود را در خدمت اسلام و ارزش‌های متعالی دین گذراندند. با لهجه ای صادق و دلی با اخلاص و خلق نیک، موجب ترویج و تحکیم انقلاب و نظام اسلامی شدند. تلاش‌های مبارزاتی در دوران طاغوت را به خدمات ارزنده و مسئولیت های سنگین خود در قوه مجریه و قوه مقننه و شورای عالی دفاع در دوران جمهوری اسلامی پیوند زدند. روح این عزیز شاد باد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهات تاکید کرد: امسال طرح ویژه ای را در تجلیل و سپاس از معلم با حمایت ویژه استاندار و شورای معاونین استانداری و شورای آموزش و پرورش در نظر داریم. استاندار اصفهان به تمام شهرداران و شوراهای شهر و عزیزان دیگر دستور داده که در تجلیل و تکریم مقام معلم سهیم باشند. زیرا اگر معلمی پاس داشته شود، ارزش‌های جامعه پاسداری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار