مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز عملیات غربالگری نماد در مدارس ابتدایی سراسر کشور

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از آغاز عملیات غربالگری نماد در تمامی مدارس ابتدایی سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات غربالگری نماد در مدارس ابتدایی سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ امیر تجلی‌نیا عنوان کرد: در راستای اجرایی‌سازی فاز اول برنامه ملی نماد، تمامی دانش‌آموزان پایه‌های سوم و ششم ابتدایی غربالگری می‌شوند.

وی افزود: هدف از اجرای غربالگری، ارزیابی وضعیت روانشناختی دانش‌آموزان و شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره است.

تجلی‌نیا در ادامه این خبر گفت: بر اساس ماده ۴۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، مسئولیت شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر با مدیر مدرسه است. از این رو تمامی کارکنان مدرسه اعم از مشاور، معلم، مربی و معاون پرورشی موظف‌اند در راستای اجرای مطلوب غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر و پرخطر جهت ارجاع و دریافت خدمات در مراکز مشاوره آموزش و پرورش به مدیر مدرسه کمک کنند.

وی درباره چک‌لیست‌های غربالگری عنوان کرد: در مقطع ابتدایی، آزمون غربالگری پایه روانشناختی توسط آموزگاران پایه سوم و ششم برای تمامی دانش‌آموزان کلاس تکمیل خواهد شد. میانگین زمان تکمیل پرسشنامه برای هر دانش‌آموز بین ۶ تا ۸ دقیقه است. همچنین اجرای آزمون‌های غربالگری توسط معلمان از نیمه دوم اردیبهشت تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: برای ایجاد انگیزه در مدیران، آموزگاران، مشاوران و تمامی کارکنان مدارس، ساسیت‌های تشویقی مختلفی نظیر صدور گواهی، تقدیرنامه و تشویق مدیران و معلمان برتر در اجرای غربالگری در نظر گرفته شده است. همچنین مدارس، مناطق و استان‌هایی که بر اساس شاخص‌های ارزیابی، بهترین عملکرد را داشته باشند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

تجلی‌نیا در پایان ضمن تشکر از زحمات تمامی ارکان نظام تعلیم و تربیت از تمامی مدیران مدارس ابتدایی خواست با مراجعه به سامانه my.medu.ir، آزمون غربالگری را برای آموزگاران پایه سوم و ششم فعال کنند و همچنین تمامی آموزگاران پایه سوم و ششم نسبت به تکمیل دقیق پرسشنامه‌های غربالگری اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار