بهروز سلطانی: پرسپولیسی‌ها بدانند دربی پایان لیگ نیست

تهران (پانا) - بهروز سلطانی دروازه‌بان اسبق پرسپولیس گفت کاری که علیرضا بیرانوند در پایان دیدار دربی انجام داد دور از منش پهلوانی بود.

کد مطلب: ۱۳۶۶۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بهروز سلطانی: پرسپولیسی‌ها بدانند دربی پایان لیگ نیست

به گزارش خبرورزشی، بهروز سلطانی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره دربی برگشت لیگ برتر اظهاراتی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

مسابقه پرسپولیس مقابل استقلال چطور بود؟

یک بازی کاملا تاکتیکی بود. در واقع پرسپولیس با فکر و حساب شده بازی می‌کرد. بهر حال دربی استرس خاص خودش را دارد اما در مجموع حملات پرسپولیس بیشتر بود.

نظرتان درباره استقلال چیست؟

این استقلالی که ما در دربی دیدیم تیمی نبود که هفته قبل ۶ گل به هوادار زد. فقط مهدی قایدی بود که یک بار توپ را آورد، در غیر اینصورت نه حمله‌ای دیدیم نه چیزی بیشتر. به طور کلی استقلال زور نداشت ولی برعکس پرسپولیس خیلی با حساب و کتاب کار کرد و از فرصت‌هایش نهایت استفاده را برد. به نظرم این مسابقه یکی از بهترین بازی‌های پرسپولیس بود.

دلیل این برتری در چه بود؟

به خاطر اینکه دربی بازهای بیشتری درجمع نفرات پرسپولیس حضور داشتند. بازیکنان با تجربه ای مثل مهدی ترابی یا وحید امیری در این بازی خیلی خوب بودند. من خودم در بازی‌های قبل گاهی از این دو بازیکن انتقاد می‌کردم اما انصافاً در دربی عالی بودند.

درباره صحنه برخورد توپ مهدی قایدی به دست گولسیانی چه نظری دارید؟ برخی استقلالی‌ها معتقد بودند در آن صحنه داور باید پنالتی می‌گرفت؟

گولسیانی در حال سقوط بود که توپ به دستش خورد. اگر می‌ایستاد و دستش را باز می‌کرد بله! حق با استقلالی‌ها بود اما وقتی در حال زمین خوردن دستش باز شده عدم تعادل مدافع پرسپولیس باعث شد توپ به دستش برخورد کند که به نظرم داور هم تصمیم درستی گرفت. خیلی از کارشناسان هم به این موضوع اشاره کردند.

درباره حرکت پایان بازی بیرانوند رو به هواداران استقلال چه صحبتی دارید؟

این عمل چیزی جز احساس غرور نبود! متاسفانه غروری که در بیرانوند می‌بینم ممکن است برایش گران تمام تمام شود. با اینکه او گلر اصلی تیم ملی ایران است همین حالا هم در گرفتن برخی توپ‌ها با مکث زیاد عمل می‌کند.

به نظر شما چرا این رفتار از سوی بیرانوند انجام شد؟

اصلا کار قشنگی نبود! تماشاگر استقلال هم مانند تماشاگر پرسپولیس احساساتی است. همانقدر که پرسپولیسی‌ها پایان دربی خوشحال بودند هواداران استقلال ناراحت بودند. این جوان‌ها در همین شهر زندگی می‌کنند و ممکن است در خیابان با دیدن بیرانوند به او حرفی بزنند که این برای گلر تیم ملی خوب نیست. چرا او باید کاری کند که اجازه بدهد کسی به او حرف بزند. وقار و سنگینی چه می‌شود؟ خودش باید این مسائل را بهتر از هر کسی بداند. به او پیشنهاد می‌کنم تا دیرتر نشده از هواداران استقلال عذرخواهی کند و بگوید که قصد و منظوری نداشته. نکته دیگر اینکه بالاخره فوتبال بیرانوند تمام می‌شود، زمانی که پروژکتورهای استادیوم خاموش می‌شوند فوتبالیست‌ها هم مثل مردم عادی باید در این شهر زندگی کنند. روزی فوتبال علیرضا هم تمام می‌شود و باید از حالا به فکر آن زمان باشد. الان احمدرضا عابدزاده کجاست؟ این همه ستاره بزرگ فوتبال کجا هستند! همه در کنار خانواده در همین شهرها، کوچه، خیابان و کنار مردم زندگی می‌کنند. باید آینده را ببیند، نباید اینقدر کوتاه فکر کند.

درباره شرایط پرسپولیس و شانسش برای قهرمانی چه حرفی دارید؟

به نظرم حالا که پرسپولیس و سپاهان شانس بیشتری برای قهرمانی دارند در نتیجه فشار هم روی این دو تیم بیشتر است. پرسپولیس باید این سه بازی را هم با قدرت بازی کند. نباید تصور کند با پایان دربی لیگ تمام شده است. هنوز بازی‌های دشواری پیش روی پرسپولیس است و اگر می‌خواهد قهرمان شود باید قهرمانانه در این سه بازی به میدان برود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار