‌‌فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد:

‌زیردریایی بعثت به موشک‌های سطح به سطح و زیرسطح به هوا تجهیز می‌شود

تهران (پانا) - ‌فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت‌ زیردریایی بعثت علاوه بر اژدر به موشک‌های زیرسطح به سطح و زیر‌سطح به هوا تجهیز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
‌زیردریایی بعثت به موشک‌های سطح به سطح و زیرسطح به هوا تجهیز می‌شود

‌به گزارش روابط عمومی ارتش‌، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره جدیدترین دستاوردها و الحاق‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه نیروی دریایی ارتش برای توسعه یگان‌های مستقر در دریای خزر گفت: منطقه ماموریتی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر هم هست؛ در دریای خزر ناوشکن دماوند آماده شده است که به زودی الحاق عملیاتی آن انجام می‌شود.

وی افزود: نگاه ما به دریای خزر نظامی نیست چون اصلا فضای این موضوع را ندارد و ابعاد دریای خزر برای امکانات و تجهیزاتی که در اختیار نیروی دریایی ارتش است کوچک است و امروز بردهای ما اقیانوسی و بسیار فراتر از این حوزه است، اما به دلیل امنیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و حفظ منافع و منابعی که در دریای خزر وجود دارد، قطعا نگاه ما به دریای خزر هم است و در آینده نزدیک خزر از بعد اقتصادی و تجاری شلوغ‌تر خواهد شد؛ لذا دریانوردان همواره به دلیل برقراری امنیت و ایمنی‌شان نیاز به حمایت دارند که با حضور یک واحد رزمی آموزش دیده به دریانوردان ما آرامش و دلگرمی می‌دهد و در این راستا برنامه توسعه و حمایتی خواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ناوگان شمالی نیاز به حضور زیردریایی ندارد و جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد به ویژه نیروی دریایی از نظر تجهیزاتی، امروز به درجه‌ای رسیده که در مقیاس اقیانوسی عمل می‌کند و دریای خزر برای نیروی دریایی دغدغه نیست.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت ناوهای سنگین‌تر، اظهار داشت: در ناوگان جنوب تناژ بین 2500 تن تا 10هزار تن را در دستور کار داریم، طراحی تمام و کار ساخت آغاز شده است. اولین ناوشکن سنگین با تناژ حداقل 5500 تن ظرف یک الی دو سال آینده آماده و به ناوگان الحاق خواهد شد.

امیر دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه زیردریایی بعثت چه زمانی رونمایی خواهد شد و چه مشخصه‌های برتری نسبت به فاتح خواهد داشت، گفت: زیردریایی بعثت سنگین حساب می‌شود و از لحاظ تناژ و وزن بزرگتر و سنگین‌تر از فاتح خواهد بود؛ چون ابعاد تغییر کرده است و ما پیش بینی می کنیم بتواند مداومت بیشتری را در زیر آب داشته باشد. با توجه به فضایی که دارد علاوه بر اژدر به موشک‌های زیرسطح به سطح و زیر سطح به هوا تجهیز خواهد شد. در حوزه تجهیزاتی کاملا به روز و کاملا داخلی است و در کمترین زمان ممکن رونمایی خواهد شد.

وی در تشریح مراحل ساخت ناو آموزشی لقمان بیان داشت: بخش بلوک‌بندی لقمان آماده شده و در حال سر هم بندی است تا به هم متصل شوند؛ در حوزه داخلی مشکلی از لحاظ تجهیزاتی نداریم و با توجه به ابعاد این ناو علاوه بر تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مجهز به تجهیزات رزمی و دفاعی هم خواهد شد و لذا امیدواریم بتوانیم لقمان را هم برای سال آینده داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در نیروی دریایی ارتش اولین خانواده موشک‌های دریا به ساحل را در اختیار گرفتیم که به زودی رونمایی خواهد شد. ارزیابی عملیاتی انجام شده و کاملا موفق بوده است و برای اولین بار این نوع موشک ساخته می‌شود که در منطقه وجود ندارد. در حوزه ساحل به دریا نیز ساخت موشک‌های با برد بالا و با قابلیت پنهانکاری با همکاری وزارت دفاع، شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه نخبگانی کشور در دستور کار هست که ان‌شالله به زودی به نیروی دریایی الحاق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار