مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی:

93 درصد درآمد خراسان جنوبی از محل مالیات محقق شده است

وجود ۳۱ طرح سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۳ درصد نرخ اشتغال استان مربوط به بخش صنعت و حدود ۵۰ درصد نیز در بخش خدمات است، بیان‌کرد جمع درآمدهای عمومی مصوب خراسان جنوبی هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان در سال گذشته بوده که 93 درصد آن از محل مالیات محقق شده است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
93 درصد درآمد خراسان جنوبی  از محل مالیات محقق شده است

مرتضی ذاکریان با تأکید بر اینکه اعتبارات هزینه‌ای مصوب ما نیز ۷۳۹ میلیارد تومان بوده که پرداختی ما از این بخش ۷۲۸ میلیارد تومان است، گفت: درصد عملکرد خراسان جنوبی در این بخش ۹۸.۶ درصد است.
وی افزود: برای خراسان جنوبی ۲۰۰ میلیارد تومان از محل مولد سازی در نظر گرفته شد که یک رقم غیر کارشناسی بود و درصد تحقق ما به دو درصد هم نمی‌رسد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به تکلیف ادارات کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی درباره تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ ادامه داد: مجموع تسهیلات پرداختی از این محل در خراسان جنوبی ۹۶۰ میلیارد تومان بوده است.
ذاکریان اظهار کرد: تعهد اشتغال تسهیلات پرداختی از سوی متقاضیان چهار هزار و ۵۲۳ فرصت شغلی بوده است.
وی بیان کرد: از این ۹۶۰ میلیارد تومان، ۳۲۲ میلیارد تومان تسهیلات در شهر بیرجند، مبلغ ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات در بخش خوسف و ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات نیز در شهرستان درمیان پرداخت شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در زمینه درگاه ملی مجوزها، گفت: طبق گفته وزیر اقتصاد و دارایی برای اعطای مجوزها در حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری و … اگر هر مدرکی غیر آنچه درگاه مطالبه می‌کند، از فرد گرفته شود، در حکم جرم است.
ذاکریان با اشاره به برخی اعمال سلیقه‌ها در اعطای مجوزهای سرمایه‌گذاری و …اظهار کرد: تا حد امکان و در چارچوب قانون باید برای سرمایه گذار و متقاضیان مجوز کسب و کارها سهل گیری داشته باشیم.
وی در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و اهمیت آن در اقتصاد کشور و خراسان جنوبی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد هفت طرح، در سال 1401 پنج طرح و از ابتدای تشکیل خراسان جنوبی ۳۱ طرح سرمایه گذاری خارجی مصوب در خراسان جنوبی داشته‌ایم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۲۳۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان داشته ایم، گفت: ۹۶.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شده در خراسان جنوبی داریم.
ذاکریان تأکید کرد از دیگر اقدامات بسیار خوب انجام شده در راستای تسهیل سرمایه گذاری تدوین اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی با ۱۰۰ لایه اطلاعاتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار