در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

آخرین وضعیت طرح ایمن‌سازی جاده عباس‌آباد برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی

تهران (پانا) - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درباره ایمن‌سازی جاده عباس‌آباد-میاندشت توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت طرح ایمن‌سازی جاده عباس‌آباد برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی

حسن اکبری در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات سازمان محیط زیست برای ایمن‌سازی جاده عباس‌آباد برای حفاظت از یوزپلنگ اظهار کرد: «طرح ایمن‌سازی جاده عباس‌آباد - میاندشت به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده و نتیجه آن به‌طور مداوم پیگیری می‌شود. وزارت راه یکسری مکاتبات با سازمان محیط زیست انجام داده و از آن محدوده هم بازدید میدانی داشته است اما هنوز علمیات اجرایی طرح آغاز نشده است.»

وی افزود: «وزارت راه و شهرسازی نیز با جدیت پیگیر موضوع است. البته بعد از تلف شدن ماجراد در اوایل فروردین امسال، با رئیس جمهوری مکاتبه‌ای داشتیم. به دستور رئیس جمهور نیز وزارت راه به‌طور مداوم پیگیر موضوع است.»

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست درخصوص بودجه اجرای طرح ایمن‌سازی محور عباس‌آباد نیز گفت: «برآورد هزینه با سازمان محیط‌زیست نیست بلکه ما تمام جزئیات عملیات را به تفکیک بیان کردیم که در آن به فنس‌کشی محدوده، نصب دوربین کنترل سرعت، نورپردازی معبر و تعمیر زیرگذرها اشاره شده است. پس از بررسی‌ها طبق طرح ایمن‌سازی ۳۵ کیلومتر فنس‌کشی در این محدوده پیش‌بینی شده است و مقرر شد تا هر سه تا پنج کیلومتر یک زیرگذر بهسازی شود تا امکان عبور حیوانات فراهم شود همچنین بر روشنایی تمام این ۷۹ کیلومتر تاکید شده است تا هم راننده و هم حیوان دید بهتری داشته باشند.»

به گفته اکبری، طبق آخرین آمار سازمان محیط‌زیست تا پایان سال گذشته هفت قلاده یوز ماده و ۳۰ قلاده یوز نر در منطقه توران وجود داشت که یکی از ماده‌ها در فروردین امسال تلف شد.

جاده عباس‌آباد در استان سمنان یکی از محورهای مواصلاتی تهران - مشهد است که از حاشیه مرز شمالی منطقه حفاظت‌شده توران عبور می‌کند. در این محدوده ۳۰ کیلومتری طی دو دهه اخیر ۱۰ فرد (قلاده) یوزپلنگ آسیایی تلف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار