رئیس شورای دانش‌آموزی دبیرستان ماندگار البرز:

شورای دانش‌آموزی تمرین احترام به مردم سالاری دینی و دموکراسی است

تهران(پانا)- رئیس شورای دانش آموزی دبیرستان ماندگار البرز، در گفت و گو باپانا بر نقش شورای دانش آموزی به عنوان یک تمرین و آزمون، برای یادگیری احترام به مردم سالاری دینی و دموکراسی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی تمرین احترام به مردم سالاری دینی و دموکراسی است

عرشیا معینی؛ رئیس شورای دانش آموزی دبیرستان ماندگار البرز گفت: دانش آموزان با شرکت در انتخابات شورای دانش‌آموزی، با اصول رای دهی آشنا می شوند، چراکه اگر دانش‌آموزی بخواهد بر اساس رفاقت و یا فریفتگی از تبلیغات به فردی نالایق رای بدهد؛ اثرات منفی آنرا در سال تحصیلی درمی یابد و یا بالعکس اگر به فردی صحیح، رای دهد می تواند از فضای دانش آموز محور شورا استفاده کند.

وی افزود: وظیفه ی معاونین پرورشی و مدیران مدارس است تا با مناسب سازی بستر انتخابات و اعتمادکردن به دانش‌آموزان از استعداد آنان در حوزه های مختلف پرورشی استفاده کرده و حتی از دانش‌آموزان خجالتی؛ استعدادیابی کنند.

معینی خاطرنشان کرد: هر شورای دانش‌آموزی به نوبه ی خود می تواند یک رسانه باشد، چراکه دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی، نمایندگان خود را انتخاب می کنند و بالطبع از آنان حرف شنوی بیشتری دارند.

عرشیا معینی، به روسای شوراهای دانش‌آموزی پیشنهاد کرد: روسای شوراهای دانش‌آموزی می توانند با در نظر گرفتن فضایی در مدرسه؛ دستاورد های ماهانه و یا هفتگی خود را به دانش آموزان اطلاع دهد تا دانش آموزان گمان نکنند که این تشکل، صرفا جهت ثبت در رزومه و یا تشکلی خنثی است.

معینی در پایان مطرح کرد: بهترین کار برای پررنگ سازی شوراهای دانش‌آموزی، کشف شوراهای دانش‌آموزی فعال مدارس توسط مناطق و ارسال گزارشات آنها به استان است تا با پخش و نشر فعالیت های شوراهای دانش‌آموزی فعال؛ سایر شوراهای دانش‌آموزی نیز بتوانند ابتکاراتی به خرج دهند.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار