برپایی هزار و ۸۸۰ محفل انس با قرآن در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از برگزاری بزرگترین محفل انس با قرآن دانش‌آموزی استان، در هزار و ۸۸۰ مدرسه، هیات مذهبی، مساجد، تکایا و مراکز دارالقرآن ۱۲ شهرستان و منطقه خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برپایی هزار و ۸۸۰ محفل انس با قرآن در خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد، در حاشیه برگزاری محفل دانش‌آموزی انس با قرآن بیرجند که به صورت متمرکز در هیئت حسینی این شهر برگزار شد، اظهار کرد:۲۵۰ دانش آموز دوره های متوسطه مرکز استان و دانش آموزان برتر قاری و حافظ قرآن کریم استان در این محفل شرکت کردند.

وی، هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم دانش آموزی را تعمیق تفکر، تدبر و انس نسل جوان با قرآن، آموزه های قرآنی و مصونیت بخشی جوانان و نوجوانان عزیز، با بهره گیری از معارف قرآن کریم و اهل بیت «علیهم السلام» دانست و تأکید کرد: برگزاری محافل انس با قرآن، باعث شکل گیری شخصیت و هویت دینی انسان شده و معرفت انسان را نسبت به خود و جهان هستی افزایش می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ظاهر زیبا و دل انگیز قرآن را یکی از راه های ورورد به باطن عمیق آن برشمرد و تصریح کرد: بی تردید قرآن کریم زمینه تربیت تمام ساحتی دانش آموزان بهارستان علم و ادب را فرهم می کند، چرا که قرآن،کتاب هدایت و راهنمای سعادت، در دنیا و آخرت است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با بیان این که پرورش عبد و بنده صالح، متقی، با ایمان، بصیر و ولایتمدار مهم ترین هدف سند تحول بنیادین، در قاموس تعلیم و تربیت اسلامی است، عنوان کرد: یکی از راهکارهای مهم و تأثیر گذاری که موجب تحقق این هدف متعالی می شود؛ بهره گیری از قرآن کریم و ایجاد انس و الفت با کلام الهی است.

به گفته رئیس شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان جنوبی یک هزار و ۱۲۰ محفل انس با قرآن دانش آموزی از چهاردهم فرودین ماه سال جاری، با مشارکت بیش از ۶۶ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در مدارس و مراکز دارالقرآن استان برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار