استاندار آذربایجان‌شرقی:

کار خیرین مدرسه‌ساز قدم گذاشتن در راه احیای انسان و نیکی‌هاست

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان‌شرقی خطاب به خیرین و باقیات الصالحات آنها، کار آنها را در ساخت مدارس، قدم برداشتن در راه احیا انسان و احیا نیکی‌ها خواند.

کد مطلب: ۱۳۶۴۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کار خیرین مدرسه‌ساز قدم گذاشتن در راه احیای انسان و نیکی‌هاست

عابدین خرم در جلسه سیاست گذاری جذب خیرین برای احداث پروژه های آموزشی با هدف همگرایی مجامع خیرین و مناطق در محل باشگاه فرهنگیان تبریز ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند در حوزه ساخت و ساز مدارس، توالی نسل و فلسفه زندگی انسان را بحث آموزش و تعلیم و تربیت عنوان کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با ذکر خاطره ای از آزادی خرمشهر، افزود: جامعه ایران اسلامی از نظر نسلی رو‌ به رشد و تعالی است.

وی خطاب به خیرین گفت: باقیات الصالحات شما نسل اندر نسل در آن مدارس تحصیل خواهند کرد و شما قدم در راه احیا انسان و احیا نیکی ها برداشته اید.

وی گفت: در قرآن هر کجا بذل جان بود بذل مال نیز است و شما خیرین مایه مباهات استان هستید که بطور خودجوش در مسیر آباد کردن سرزمین اسلامی قدم برمی دارید و الگویی برای کل کشور هستید.

خرم تاکید کرد: مردم پشتوانه حرکت و پیشرفت ما هستند، مردمی که در همه عرصه ها پیشتاز بودند و این کشور را ۴۴ سال پای اهداف خود سرپا نگه داشتند.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به جوانی جمعیت گفت: خیرات شما به طور غیرمستقیم در جهت افزایش جمعیت کمک کننده خواهد بود.

استاندار ادامه داد: خیرات و حسنات شما عزیزان در مسیر رفع کاستی ها در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است که موجبات رشد و شکوفایی فرزندان آن مناطق را فراهم می آورد.

وی با اشاره به دستورالعمل مولدسازی گفت: این موضوع فرصتی برای آموزش و پرورش است که فضاهای غیرمولد و ناکارآمد خود را تبدیل به فضاهایی پویا و سودمند از نظر آموزشی و پرورشی کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی نیز در ادامه این مراسم گفت: قرآن و عترت کنار هم است و‌ پیامبر این دو نور را کنار هم ترسیم کرد که هرگز از هم جدا نمی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تقدیر از حمایت و مساعت استاندار در خصوص رفع موانع موجود در جهت اتمام پروژه های خیرساز گفت: انشالله روزهای پیش رو از نظر ساخت و ساز خوشایند خواهد بود.

وی همچنین با قدردانی از زحمات مدیر کل نوسازی به جهت همت و تلاش خستگی ناپذیر در راستای ساخت و ساز مدارس گفت: چنین روحیه ای در پیشرفت استان بسیار تاثیرگذار خواهد بود .

حجت الاسلام والمسلمین پوررادی در ادامه خواستار تشکیل هرچه سریعتر مجمع خیرین مناطق و نواحی شد و افزود: باید کثرت وحدت داشته باشیم تا بتوانیم در فرآیند ساخت و ساز مدارس گام های مثبت و‌ موثری برداریم.

این مقام مسئول در پایان گفت: اسیر نبودن در برابر مادیات و‌ حاکم بودن در نحوه هزینه کرد آن توفیقی است الهی که نصیب هرکسی نمی شود و خیرین از این توفیق الهی بهره مند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار