رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور مطرح کرد؛

۵۰ هزار میلیارد تومان برای یک شیفته شدن مدارس دوشیفته کشور نیاز است

تهران (پانا) - رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه مدارس دو شیفته به هیچ وجه مناسب آموزش و پرورش نیست، گفت برای یک شیفته کردن این مدارس به ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

کد مطلب: ۱۳۶۴۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ هزار میلیارد تومان برای یک شیفته شدن مدارس دوشیفته کشور نیاز است

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران عصر امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین‌المللی بازر بزرگ ایران برگزار شد.

عباس زارع، مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ابتدای این آیین با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب که درباره خیرین مدرسه‌ساز فرمودند "خیرین پدیده مبارک انقلاب و جمهوری اسلامی ایران هستند"، اظهار کرد: کار خیر را هرکسی را نمی‌تواند انجام دهد. نام خیرین با مدرسه‌سازی عجین شده و هرجایی که بحث مدرسه سازی باشد نام خیرین بزرگوار می‌درخشد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در نظر دارد تا در سال جدید ۹۵ مدرسه جدید را تحویل دهد، گفت: با توجه به عنایت ویژه دولت محترم در رابطه با امر مدرسه‌سازی اما بازهم مشکل فضای آموزشی در کشور حل نمی‌شود و به کمک ویژه خیرین نیاز داریم.

زارع در پایان خطاب به خیرین مدرسه‌ساز گفت: شما خیرین عزیز یار امروز و یادگار فردای ایران اسلامی هستید.

در ادامه این مراسم ناصر قفلی، رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور ضمن تشکر از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: از جناب دکتر رییسی، رییس‌جمهوری محترم ایران اسلامی نهایت تشکر را دارم که چند روز قبل فرمودند دولت همراه خیرین باید آورده داشته باشد. این جمله را باید با آب طلا نوشت تا هیچ وقت پاک نشود و ممنونم از ایشان بابت همراهی با خیرین مدرسه‌ساز.

وی با اشاره به اینکه آورده خیرین با توجه به جشنواره‌های استانی، در سال ۱۴۰۲ دو برابر سال گذشته خواهد بود، گفت: این آورده ان‌شالله امسال به هشت هزار میلیار تومان خواهد رسید و حتی امیدوارم بیشتر شود. هنوز در اول راه هستیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خیرین خارج از کشور نیز استفاده کنیم هرچند همواره توجه ویژه‌ای به امر مدرسه‌سازی داشته‌اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز سه شرط را لازمه افزایش خیرین مدرسه‌ساز دانست و عنوان کرد: تکریم از خیرین مدرسه‌ساز اولین شرط لازم است، دومین شرط این است که مدارسی که قراردش بسته می‌شود محترم شمرده شود و سومین شرط این است که روسای اموزش و پرورش نام مدارس را عوض نکنند.

قفلی در ادامه با بیان اینکه طی چند وقت اخیر تعداد پناهجویان افغانستانی افزایش یافته است، بیان کرد: باید نسبت به فراهم کردن امکانات تحصیلی برای کودکان افغانستانی توجه داشت که نیاز به اعتبار دارد، امیدوارم این اعتبار فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مدارس دو شیفته هستند، اظهار کرد: مدارس دو شیفته به هیچ وجه مناسب آموزش و پرورش نیست. برای یک شیفته کردن این مدارس به ۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن از سوی خیرین تامین خواهد شد، امیدواریم ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز از سوی دولت تامین شود، همچنین با فروش املاک مازاد اموزش و پرورش قسمتی دیگر از این مبلغ را تامین کنیم و مدارس یک شیفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار