معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان:

هدایت متوازن دانش‌آموزان به رشته‌های تحصیلی باید بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای کشور باشد

بهارستان یک (پانا) - معاون آموزش متوسطه ناحیه یک بهارستان، هدایت متوازن دانش‌آموزان به رشته‌های تحصیلی بر اساس سیاست‌های دولت را از ملزومات این کار دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۳۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هدایت متوازن دانش‌آموزان به رشته‌های تحصیلی باید بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای کشور باشد

جلسه تخصصی هدایت تحصیلی ویژه مشاوران دوره اول متوسطه در سالن شهید درهم‌پور اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان برگزار شد.

صالح اسماعیلی، معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در این نشست، با اشاره به ضرورت کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی برای دانش‌آموزان گفت: برای مشخص کردن مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای دانش‌آموزان و همچنین هدایت متوازن آن‌ها به شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی باید بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای کشور حرکت کنیم و با کمک تمام اجزاء دخیل در تعلیم و تربیت و پتانسیل بین بخشی دستگاه‌ها برای تحقق هر چه بهتر و بیشتر سند تحول بنیادین تلاش کنیم.

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: انسان در طول زندگی خود دست به انتخاب‌های مختلفی می‌زند؛ اما برخی از آنها مانند برگزیدن رشته تحصیلی مناسب در دبیرستان و دانشگاه به ویژه برای دانش‌آموزان سال نهم دوره اول متوسطه از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ زیرا آینده آنان را رقم می‌زند. اگر این انتخاب، آگاهانه یا به درستی انجام نشود، دانش‌آموز در آینده تحصیلی، شغلی و حتی در زندگی فردی و اجتماعی خود نیز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

در ادامه مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت‌بدنی نیز در این نشست اظهار کرد: مشاوران مدرسه، مصداق و نمونه روشنی از تلفیق آموزش با پرورش است؛ زیرا هر جمله‌ای از مشاوران، هم کاربرد آموزش و هم کاربرد پرورشی دارد. مشاوران ملجاء و پناهگاه دانش‌آموزان آسیب‌دیده و در معرض آسیب هستند.

لازم به ذکر است پیگیری هدایت تحصیلی، مشاوره ثبت نام در مدارس نمونه‌دولتی، حضور مشاوران در هنرستان‌ها و آشنایی با رشته‌های دایر، برگزاری هفته مشاغل، هدایت دانش‌آموزان با توجه به استعداد و علایق به رشته‌های مهارتی و حضور مشاوران در مدرسه در زمان انتخاب رشته دانش‌آموزان از مصوبات این نشست بودند.

خبرنگار: رضا نیک‌جوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار