سنتکام: ۲۳ سرباز آمریکایی در حملات اخیر در سوریه دچار آسیب‌ مغزی شدند

تهران (پانا) - ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (‌سنتکام) اعلام کرد در دو حمله صورت گرفته به مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه در ماه مارس (اوایل فروردین)، ۲۳ سرباز دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۶۳۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سنتکام: ۲۳ سرباز آمریکایی در حملات اخیر در سوریه دچار آسیب‌ مغزی شدند

به گزارش العالم از رویترز، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد تیم‌های پزشکی به معاینه سربازان در این منطقه برای تشخیص آسیب‌های احتمالی ادامه خواهند داد. سنتکام، اعلام کرد در دو حمله شبه نظامیان به مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه در ماه مارس (اوایل فروردین)، ۲۳ سرباز دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند.

به دنبال این حملات، رسانه‌ها اعلام کردند که هدف از آن حملات پایگاه‌های آمریکا در میدان‌های گازی و نفتی کونیکو و العمر بوده است.

سنتکام در بیانیه‌ای از شناسایی ۱۱ سرباز دیگر که در جریان حملات شبه نظامیان در شرق سوریه در سوم و چهارم فروردین امسال دچار آسیب مغزی خفیف شده‌اند، خبر داده است.

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرده است که تیم‌های پزشکی به معاینه سربازان در این منطقه برای تشخیص آسیب‌های احتمالی ادامه خواهند داد.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، پیشتر شمار سربازان آمریکایی که در حملات شبه نظامیان در سوم و چهارم فروردین دچار آسیب مغزی شده‌اند را ۱۲ نفر اعلام کرده بود.

شبه‌نظامیان سوم فروردین به مواضع نظامیان آمریکا در سوریه حمله پهپادی کردند. در این حمله یک پیمانکار آمریکایی کشته شد. آمریکا نیز بامداد چهارم فروردین حملاتی را علیه این شبه‌نظامیان به تلافی آن حمله انجام داد.

آمریکا عصر همان روز بار دیگر اعلام کرد به مواضع نیروهایش در سوریه حمله موشکی شده، اما تلفاتی در پی نداشته است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجم فروردین در نامه‌ای به کنگره این کشور از دستور خود برای حمله به مواضع شبه‌نظامیان در سوریه دفاع کرد و گفت: آمریکا آماده است اقدامات بیشتری را برای مقابله با تهدیدات و حملات انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار