بررسی نظریه تربیتی بیانیه گام دوم انقلاب در گفت‌وگو با پانا:

دانش‌آموز نوجوان باید پیشران حرکت‌های اجتماعی به سمت تمدن اسلامی باشد

تهران (پانا) - عضو شورای عالی جهاد سازندگی و مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی با بررسی نظریه‌های تربیتی حاکم بر نظام آموزشی تأکید می‌کند که نظریه تربیتی بیانیه گام دوم انقلاب معتقد است نوجوان باید پیشران حرکت‌های اجتماعی باشد و این مهم به همت آموزش و پرورش ممکن می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۱۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز نوجوان باید پیشران حرکت‌های اجتماعی به سمت تمدن اسلامی باشد

محمدهانی ایرانمنش، عضو شورای عالی جهاد سازندگی و مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «آموزش و پرورش خاستگاه تحولات مهمی در علم و اقتصاد و همچنین در حل مسائل اجتماعی است و رسیدن به این خاستگاه ، بلندنظری بیشتر مسئولین آموزش و پرورش را طلب می‌کند.»

تسلط نظام کنکور بر نظام تربیتی

مدیر مرکز راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی با انتقاد از محوری شدن کنکور در میان دانش آموزان و پیشی گرفتن بر نظام تربیتی گفت: « یکی ار نظام‌های تربیتی نظام مسلط بر کنکور است. در این نظریه تنها راه سعادت این است که صبح تا شب نوجوان بهترین لحظات عمرش را برای آمادگی کنکور خرج می‌کند. در این نظام گفته می شود که «نه تنها نیازی نیست 10 کتاب بخوانی بلکه کافی است یک کتاب را 10 مرتبه بخوانی» یعنی فقط حفظ کن و تست بزن. این نظام تربیتی است که به‌شدت ارزشگراست. درواقع می‌گوید تنها راه سعادت، کنکور است.»

وی افزود: «امروز معلمان تربیتی مدارس ما از این نظام تربیتی شاکی هستند و همیشه درباره جمع‌کردن کنکور صحبت می‌شود. همه می‌دانند کنکور چقدر مضر است اما اراده تغییر مهم است.»

نظریه تربیتی بیانیه گام دوم انقلاب

ایرانمنش با اشاره به نظریه تربیتی بیانیه گام دوم انقلاب گفت: «اگر می‌خواهیم در جریان بیانیه گام دوم با محوریت نوجوانان یک حرکت اجتماعی به سمت تمدن اسلامی را رقم بزنیم باید نظریه تربیتی خودمان را تغییر بدهیم. آموزش و پرورش مهم‌ترین خاستگاه این حوزه است.»

نوجوان باید پیشران حرکت‌های اجتماعی شود

ایرانمنش اظهار کرد: «رهبری به آقای رئیسی فرمودند که اگر می‌خواهی اتفاق بزرگی رقم بزنی باید بازسازی انقلابی ساختارها را انجام دهید. بنابراین نوجوان باید با نظام تربیتی جدید تبدیل به پیشران حرکت اجتماعی شود و این مهم شدنی است. در تاریخ هم نوجوان مبدأ تغییرات تحولاتی در انقلاب و جنگ شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار