فضای شهر و جامعه باید قرآنی باشد

تبریز(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه افزایش معنویت همراه با قرآن در بین دانش آموزان و  در جامعه بسیار مهم است براینکه در زمان اجرای این مسابقات باید فضای شهر و جامعه قرآنی باشدتا تاثیر گذاری آن بر دانش آموزان و جامعه افزایش یابد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
فضای شهر و جامعه باید قرآنی باشد

حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی در جلسه شورای عالی نماز، قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان که در محل تالار معلم تبریز به منظور پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان، هشتمین دوره مسابقات فرهنگیان سراسر استان و برگزاری بزرگترین محفل قرآنی به شکل همزمان در تمام مدارس استان برگزار شد، گفت:هدف از برگزاری این مسابقات صرفا اجرای مسابقه نیست بلکه این قبیل اقدامات وسیله ای برای رشد معنوی دانش آموزان و آشنایی آنان با قرآن و تربیت قرآنی است و ما تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا به بهترین شکل مسابقات و محافل قرآنی اجرا شود.

وی ادامه داد: افزایش معنویت قرآن در بین دانش آموزان و در جامعه بسیار مهم است. در زمان اجرای این مسابقات باید فضای شهر و جامعه قرآنی باشدتا تاثیر گذاری آن بر دانش آموزان و جامعه افزایش یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: دانش آموزان از طریق این مسابقات در جامعه حضور می یابند و در این صورت شاهد ابراز وجود آنان از طریق قرآن هستیم . در غیر اینصورت از روشهای ناهنجار و نامناسب خود را در جامعه نشان خواهند داد.

پوررادی با تاکید بر اینکه دانش آموزان از مرحله اول یعنی دوران ابتدایی بصورت ریشه ای با قرآن مانوس شوند افزود: برگزاری مسابقات بصورت حضوری تاثیر بسیار بالاتری خواهد داشت و باید با در نظر گرفتن ظرفیت عظیم جامعه معنوی و دینی خود، از مسئولین امر خواست تا در برگزاری هرچه بهتر مراسمات قرآنی از حمایت های دین دوستان و‌ ولایت مداران، بهره‌مند شوند.

وی در پایان با اشاره به نزدیکی روز قدس بر برنامه ریزی جهت حضور حداکثری تاکید کرد و‌ گفت: امسال باید پر شور تر و بهتر از سال های پیش در این رویداد وحدت آفرین و معاند شکن حضور یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار