بشار اسد به سفیر ایران در دمشق «نشان عالی شایستگی» داد‌

تهران (پانا) - بشار اسد‌، رئیس‌جمهور سوریه نشان شایستگی درجه ممتاز را به ‌مهدی سبحانی‌ سفیر ایران در دمشق به پاس تلاش‌هایش برای توسعه روابط سوریه و ایران و زحماتش در انجام ماموریت‌هایش به‌عنوان سفیر ایران در سوریه، اهدا کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بشار اسد به سفیر ایران در دمشق «نشان عالی شایستگی» داد‌

‌«ایمن سوسان» دستیار وزیر امور خارجه سوریه در مراسم تودیع سفیر ایران در هتل «دامارز» دمشق به مناسبت اتمام ماموریت وی در سوریه نشان شایستگی درجه اول را به وی اهدا کرد. وی گفت: رئیس جمهور بشار اسد با صدور دستوری نشان لیاقت سوری درجه ممتاز را به سفیر سبحانی به منظور نشان دادن روابط راهبردی دو کشور و به پاس تلاش‌های سفیر در سوریه اعطا کرد.

‌سبحانی‌ پس از دریافت این نشان صمیمانه از رئیس‌جمهور سوریه برای اعطای این نشان تشکر و قدردانی کرد و آن را انگیزه‌ای برای ادامه تلاش در جهت تحکیم روابط دوجانبه دانست و از دولت و ملت سوریه و کارکنان وزارت امور خارجه برای همکاری با وی برای اتمام ماموریت خود به عنوان سفیر کشورش تشکر کرد.

سفیر کشورمان در سوریه خاطرنشان کرد: روابط سوریه و ایران عمیق و راهبردی و دارای پیشینه تاریخی متمایز است و در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی همکاری‌های زیادی وجود دارد و عنصر برجسته‌ای در تاریخ روابط دو کشور وجود دارد، که در نقطه‌های عطف تاریخی و در تاریک‌ترین شرایط به کمک یکدیگر شتافتند.

سبحانی با اشاره به همکاری در سطح سیاسی، رایزنی‌ها و سفرهای منظم هیأت‌های دو کشور، امضای تفاهم‌نامه به نفع دو ملت و همکاری در سطوح چندجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته 109 هیات بین دو کشور مبادله شد که همگی نشان از روابط نزدیک بین دو کشور دارد.

در این مراسم تعدادی از سفرا، نمایندگان نمایندگی‌های دیپلماتیک در دمشق و مدیران ادارات وزارت امور خارجه سوریه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار