متفکر آزاد در گفت‌وگو با پانا:

«صحرایی» خوش‌فکر و با نگاه آموزش‌وپرورش مترقی حرکت می‌کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت وزارت آموزش و پرورش را نباید یک وزارتخانه صرفاً آموزشی دید بلکه باید وزارتخانه‌ای بنیان‌ساز و تمدن‌ساز دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۰۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
«صحرایی» خوش‌فکر و با نگاه آموزش‌وپرورش مترقی حرکت می‌کند

روح الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «به نظر می‌رسد که وزارت آموزش و پرورش، وزارتخانه‌ای به وسعت دولت است بنابراین تاثیر این وزارتخانه بر همه ملت قابل ارزیابی و مشهود است. آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت، آموزش و فرهنگسازی می‌پردازد. یعنی آموزش و پرورش را نباید یک وزارتخانه صرفاً آموزشی دید بلکه باید وزارتخانه‌ای بنیان‌ساز و تمدن‌ساز دانست. با این مقوله و زیست بوم فرهنگی ایران که یک زیست بوم سابقه‌مند و موفق به لحاظ فرهنگی بوده است، وزیر آموزش و پرورش حتما باید شخصی باشد که بتواند این فرهنگ متعالی را نمایندگی کند.»

وی با یبان اینکه به جذب معلم براساس اصول تعلیم و تربیت نیاز داریم، افزود: «ما در آموزش و پرورش با چالش‌های جدی مواجه بودیم که نیازمند مدیریت است؛ یکی از آنها سروسامان دادن به وضعیت معلمان از جهت جذب معلم و معلم در تراز نگاه تمدنی و رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان و توجه به کرامت معلمان است که ضرورت دارد.»

نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس بیان کرد: «در حوزه فضاهای آموزشی، تربیتی، فرهنگی، اردوگاهی، سینمایی و فعالیت‌های فوق برنامه‌ای نیازمند یک بازسازی است البته زمان‌بر است اما ضروری است. از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش، عدالت آموزشی است که نیازمند یک نگاه دقیق، ظریف و هوشمند است. تمرکززدایی از امکانات و رفع تبعیض‌ها بین دارا و ندار و آحاد ملت در حوزه آموزشی در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است.»

وی اضافه کرد: «محتوای دروس و محتوای تعلیم و تربیت باید مبتنی بر سند تحول بنیادین باشد و وزارت آموزش و پرورش باید در خدمت فرهنگ و تمدن ارزشمند و غنی ایران اسلامی باشد.»

متفکر آزاد با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در همه قدم‌های خود به نگاهی بومی نیاز دارد، به انتصاب رضامراد صحرایی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «آقای صحرایی را شخصی خوش فکر می‌دانم که براساس نگاه آموزش و پرورش مترقی و مبتنی بر زیست بوم حرکت می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار