ترافیک نیمه سنگین محور چالوس و آزادراه تهران ـ شمال

تهران (پانا) - رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ضمن تشریح وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها اعلام کرد که در برخی از محورهای استان‌های مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، همدان و کرمانشاه بارش باران گزارش شده است.

کد مطلب: ۱۳۵۹۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ترافیک نیمه سنگین محور چالوس و آزادراه تهران ـ شمال

به گزارش ایسنا؛ سرهنگ احمد شیرانی با بیان اینکه مقایسه تردد بین استانی ایام نوروز ۱۴۰۲ بیانگر افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، اظهار کرد: بیشترین خروج خودرو از استان‌های تهران و البرز و بیشترین ورود خودرو به استان‌های مازندران، گیلان و مرکزی بوده است.

وی همچنین درباره آمار تصادفات توضیح داد: آمار تصادفات در روزهای ابتدایی طرح نگران‌کننده بود اما با همکاری و همراهی مردم و رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی شاهد روند کاهشی تصادفات هستیم و امیدواریم تا پایان ایام نوروز ادامه یابد.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و سمنان و همچنین کمترین وقوع در جاده‌های استان‌های چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.

شیرانی بیشترین علت وقوع حوادث را عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز که منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث شده است عنوان کرد و گفت: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به استمرار رانندگی بدون استراحت و توقف شکل گرفته و سرعت غیر مجاز نیز از عوامل اصلی شکل‌گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ساعات وقوع حوادث ساعت ۱۲ تا ۲۰ بوده است، گفت: بیشترین ساعت اوج تردد در ساعت ۱۶ تا ۱۷ و کمترین میزان تردد در ساعت ۴ تا ۵ صبح بوده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌ها نیز توضیح داد و افزود: ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا نساء و پل زنگوله تا سیاه بیشه و مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های میانک و سیاه بیشه- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران - شمال مسیر(جنوب به شمال) محدوده شهرستانک گزارش شده است و بقیه محورها دارای بار ترافیک روان بوده و تمامی مسیرهای اصلی و مواصلاتی کشور باز است.

شیرانی درخصوص آخرین وضعیت جوی محورها نیز گفت: بارش باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، همدان و کرمانشاه گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار