معرفی شهر درگز، شهر سپهبد صیاد شیرازی

درگز (پانا) - شهر درگز زادگاه صیاد دلها، سپهبد شهید صیاد شیرازی است. این شهر سرشار از جاذبه‌های دیدنی، تاریخی و مذهبی است.

کد مطلب: ۱۳۵۹۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
معرفی شهر درگز، شهر سپهبد صیاد شیرازی

محوطه باستانی بندیان با قدمتی چند صد ساله برای تاریخ دوستان، بارگاه امام زاده محمد دیباج عموی امام رضا(ع) در روستای شیلگان برای زائران، پارک ملی تندوره برای گردشگران و دره زو برای طبیعت دوستان از نقاط دیدنی درگز است.

از دیگر جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر می‌توان به طبیعت بهاری روستاهای سنگ سوراخ و ریشخوار ، شالیزارهای درونگر، سد درونگر، درخت ۷۰۰ ساله ارس، تفرجگاه چهل میر، طبیعت زیبای قزقان دره و آرامگاه علامه شهرستانی اشاره کرد.

محوطه تاریخی بندیان اولین سایت موزه ایران است و در آن بزرگترین گچبری دوره ساسانیان و کامل ترین و سالم ترین آتشدان یافت شده است.

حتما شهرت جاروی گیاهی شهر درگز را شنیده اید. در واقع جاروبافی یکی از صنایع دستی معروف و مهم این شهر است. گلیم بافی، نمدمالی، چارق‌دوزی و دوخت البسه ابریشمی از صنایع دستی شهرستان درگز هستند.

همچنین از سوغات شهر درگز می توان از گردو، کشمش و نوعی شیرینی به نام آبنیات هل‌دار یا شکر پنیر هل‌دار نام برد. غذای محلی معروف این شهر نیز یخنی درگز است.

دانش آموز خبرنگار: مهرنوش هدایتی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار