فعالیت ۳۷۰ کارگاه مدرسه‌سازی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت با همت دولت برای افزایش فضاهای آموزشی ، ۳۷۰ کارگاه مدرسه‌سازی دراین استان فعال شده است.

کد مطلب: ۱۳۵۸۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۳۷۰ کارگاه مدرسه‌سازی در استان اردبیل

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل، با تقدیر از مجمع خیرین مدرسه ساز استان در خصوص پیگیری و ساخت فضاهای آموزشی، اظهار کرد: با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، مجمع خیرین مدرسه ساز و یک بانک، کلنگ احداث مدرسه دارالفنون در سال ۱۴۰۱ در اردبیل به زمین زده شد تا با ایجاد چنین مدارسی با امکانات آموزشی و تربیتی استاندارد بتوانیم ضمن کاهش کمبود فضاهای آموزشی در استان، گام های بلندی در تربیت تمام ساحتی دانش آموزان برداریم.

وی افزود: قبل از بازگشایی مدارس با همکاری اداره کل نوسازی در دو نوبت تجهیزات آموزشی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان خریداری و به هنرستان های سطح استان ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به اجرای رتبه بندی معلمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هر چند قانون رتبه بندی در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسیده بود ولی با عزم دولت و همت وزیر آموزش و پرورش این طرح در سال ۱۴۰۱ اجرایی شد و انشاللله در سال ۱۴۰۲ بدون هیچ مشکلی به فرهنگیان پرداخت خواهد شد.

صفری با بیان اینکه جریان سازی و فضاسازی تربیتی در مدارس استان حاکم است، گفت: با رویکرد تربیتی که در مدارس استان وجود دارد، سعی شده است، آموزش و تربیت دانش آموزان بر اساس سند تحول بنیادین به سمت تمام ساحتی حرکت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در اسکان نوروزی فرهنگیان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان برای پذیرش میهمانان نوروزی ۱۱۰ آموزشگاه با ۵۵۰ کلاس درس را تجهیز و آماده سازی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از پذیرش بیش از ۷ هزار نفر در قالب نزدیک به ۲ هزار خانوار در پایگاه اسکان استان از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و تهران خبر داد.

صفری گفت: تمامی برنامه های آموزش و پرورش به سمتی حرکت می کند تا نگرش آحاد جامعه را نسبت به خود تغییر دهیم و فرهنگ مشارکتی، همفکری و همراهی جامعه بویژه اولیا را ارتقا ببخشیم.

این مقام مسئول با اشاره به تشکیل سازمان تعلیم و تربیت در کشورتصریح کرد: در نظر داریم با اجرای ۱۰۰ درصدی برنامه های این سازمان در استان ۱۹ هزار نفر که در دوره پیش دبستانی حضور دارند را تحت پوشش قرار دهیم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، بازماندگان از تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و توانمندی اولیا بویژه در حوزه ابتدایی جزو برنامه های اولویت دار آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ است.

صفری، توسعه متوازن رشته ها را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ با اجرای توسعه متوازن موفق شدیم ثبت نام در رشته های ریاضی و فیزیک را از ۷ درصد به ۹ درصد ارتقا دهیم و همچنین هدایت دانش آموزان به رشته های فنی حرفه ای را از ۳۷ درصد به ۴۱ درصد افزایش دادیم.

وی تصریح کرد: در تمامی مدارس استان ستاد کنکور تشکیل شده و در ستاد کنکور استان نیز از همفکری کلیه نخبگان استفاده می شود و در این راستا تعداد ۱۲ هزار جلد کتاب با عنوان راه موفقیت در امتحانات نهایی، در اختیار دانش آموزان بویژه مناطق محروم قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار