امامزاده محمد دیباج یکی از جاذبه‌های دیدنی و مذهبی شهرستان درگز است

مشهد (پانا) - یکی از جاذبه‌های دیدنی و مذهبی شهرستان درگز، امامزاده محمد دیباج در روستای شیلگان است که به دلیل همجواری با کشور ترکمنستان و مرزی بودن این شهر، همه روزه میزبان زائرانی از داخل کشور و همچنین کشور ترکمنستان است.

کد مطلب: ۱۳۵۸۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
امامزاده محمد دیباج یکی از جاذبه‌های دیدنی و مذهبی  شهرستان درگز است

امیر محمد ولیان، امام جماعت امامزاده محمد دیباج روستای شیلگان واقع در شهرستان درگز بیان کرد: مزار امامزاده محمد دیباج در ۲ کیلومتری شهرستان درگز در استان خراسان رضوی قرار گرفته است. امامزاده محمد دیباج از فرزندان امام جعفر صادق علیه السلام و عموی امام رضا علیه السلام بود. این امامزاده به علت زیبایی چهره به دیباج معروف شده بود. وی در سال ۱۴۴ هجری قمری در شهر مدینه چشم به جهان گشود و در سن ۵۷ یا ۵۹ سالگی به دست مامون به شهادت رسید و مزارش در این مکان شریف مورد توجه زیارت گران بسیاری قرار گرفته است.

وی به تنوع جمعیت زائران اشاره کرد و گفت: اکثر زائران از داخل کشور هستند، خصوصاً از استان خراسان رضوی و به دلیل همجواری فضای امامزاده با کشور ترکمنستان و مرزی بودن این روستا زائرانی از کشور ترکمنستان نیز به این امامزاده می آیند. زائران دیگر رانندگانی هستند که به دلیل بحث ترانزیتی به این شهر می آیند.

ولیان افزود: آمار کسانی که برای زیارت به اینجا می‌آیند بیشتر در ایام نوروز است که شاید به روزی ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر هم برسد و در ایام دیگر نیز این امامزاده میزبان زائرین بسیاری است. امکاناتی که داخل این امامزاده برای زائرین فراهم است شامل ده اتاق و سوئیت و امکاناتی مثل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و آب شرب است.

وی تصریح کرد: ساخت بنای امامزاده به گونه ای است که گنبد امامزاده از کشور ترکمنستان نیز دیده می شود و مردم ترکمنستان میتوانند از راه دور نیز این امامزاده را زیارت کنند.

دانش آموز خبرنگار: مهرنوش هدایتی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار