آماده‌باش هلال‌احمر در پی هشدار سطح نارنجی

تهران (پانا) - سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر از آماده‌باش امدادکران جمعیت هلال‌احمر در پی انتشار هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش هلال‌احمر در پی هشدار سطح نارنجی

به گزارش جمعیت هلال‌احمر، محمودی با اشاره به انتشار سطح نارنجی سازمان هواشناسی گفت: در پی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، امدادکران جمعیت هلال‌احمر، در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: طبق این هشدار، بارش رگباری و شدید باران و بارش برف در مناطق سردسیر از یک‌شنبه لغایت دوشنبه، در استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، لرستان، کرمانشاه، شمال غرب فارس، لرستان، قزوین، البرز و تهران گزارش شده است.

سرپرست سازمان امدادونجات توصیه کرد: از رانندگان می‌خواهم که در صورت تردد، به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و با خود کیف امدادی، البسه مناسب و خوراکی به همراه داشته باشند.

افزایش ۴۶ درصدی نیروهای امدادی در نوروز ۱۴۰۲

سخنگوی ستاد خدمات نوروزی ۱۴۰۲ جمعیت هلال‌احمر در جلسه ستاد خدمات نوروزی ۱۴۰۲، گفت: تعداد نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۲، به نسبت سال‌های گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.

وحید سلیمی‌ که به همراه جمعی از نمایندگان سازمان‌ها و معاونت‌ها در جمعیت هلال‌احمر، صبح امروز در ساختمان صلح، حضور پیدا کردند، با استان‌های کشور به صورت ویدئوکنفرانس درباره دریافت پاره‎ای از گزارشات از عملکرد استان‌ها در طرح نوروزی ۱۴۰۲، ارتباط برقرار کردند.

طبق گزارش ها، ۵۱ درصد از عملیات امدادونجاتی که توسط امدادگران انجام می‌شود، مربوط به عملیات جاده‌ای است. در مقایسه با سال گذشته، حضور و مشارکت امدادگران جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۲، ۴۶ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، بیشترین تعداد انجام عملیات امدادونجات در جمعیت هلال‌احمر در ۹ روز گذشته، در روز دوم فروردین‌ماه بوده است و بیشترین انجام عملیات امداد و نجات جاده‎ای در محورهای شمالی، از مازندران به سمت استان خراسان شمالی و محورهای خروجی تهران به سمت اصفهان و مازندران بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار