125 زائرسرا برای اسکان مسافران نوروزی خوسف تجهیز شد

بیرجند (پانا)- مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف گفت125 زائرسرا برای اسکان مسافران نوروزی خوسف آماده و تجهیز شده است.

کد مطلب: ۱۳۵۸۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
125 زائرسرا برای اسکان مسافران نوروزی خوسف تجهیز شد

علی صالحی اظهار کرد: ازنظر تاریخى خوسف از کهن‌ترین مناطق استان خراسان جنوبی محسوب می‌شود و اشعار حکیم نزارى و کتیبه‌های کال جنگال، سنگ‌نگاره لاخ مزار و کتیبه‌های پهلوى جملگى حکایت از قدمت چند هزارساله منطقه دارد.
مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف افزود: کشف سنگ‌نگاره ها ثابت می‌کند که گذرگاه اصلى خراسان و قهستان به‌سوی کرمان و جنوب ایران از درون دره‏ هاى جنوب شرقى بیرجند به‌ویژه«دره اِستاد» بوده و کوه باغران و روستاهاى نوفرست، کوچ، کاهین و چنشت برکناره این دره قرار گرفته بودند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار کرد: چهار اقامتگاه نوروزی، یک مهمان‌پذیر و ۱۲۵ زائرسرا برای اسکان مسافران مهیا شده است.
صالحی بابیان اینکه در شهرهای ماژان و خوسف کمپ موقت اسکان مسافران برپا است، اظهار کرد: همچنین در ماژان،خور و خوسف ستاد اسکان آموزش‌وپرورش آماده میزبانی از مسافران است.
وی از اسکان اضطراری چهار مرکز توسط هلال‌احمر خبر داد و گفت: درمجموع از تمام ظرفیت‌های موجود در خوسف برای استقبال از گردشگران نوروزی استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار